willbend Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hvor er det billigst å sende inn pc'n til rep. ? Lefdal, Komplett, Elkjøp, Spaceworld? Eller andre steder? Lenke til kommentar
NiloPilo Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Gjør det selv Tenker meg at du har tilgang til nett. Finn et eller annet på en eller annen forum. Egentlig veldig simpelt og greit. Men hvis du ikke har noe peil, så anbefaler jeg deg ikke å sende til el-kjøp. De tar en total sjekk på pc'n din som koster litt + evt nye deler og arbeid osv osv... Få en eller annen til å se på maskinen finn ut hva som er feil, kjøp evt den delen fra nettet, sett inn kjør på. DU kan sikkert få en del hjelp fra dette forumet også! Spør underveis, så tror jeg alle som veit noe hjelper til. Lenke til kommentar
willbend Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Okey, Det som først skjedde for 4 måneder siden var at jeg satte inn ett nytt grafikkort, ati radeon x700 pro 128 mb, og installerte drivere, det funket kjempebra i lang tid. Etter 2 måneder fikk jeg beskjed av et program at skjermdriverene kan være utdatert, da jeg gikk inn på websiden deres ble jeg forvirret, jeg har aldri oppdatert drivere før, jeg er ikke sikker på om jeg lastet ned riktig exe fil. Men uansett etter en par dager begynte det å skje meget merkelige ting, plutselig fryser hele maskinen, mus og tastatur reagerer ikke, og vifta(tror det er hovedvifta) begynner å snurre som om helvette brøt løs, dette kunne skje 5 sekund etter oppstart av xp eller etter jeg hadde brukt pc'n 30 min. Jeg formaterte harddisken, men samme oppførsel da å. Så tok jeg ut grafikkkortet, og da skjedde stort sett det samme plus atnoen ganger ble skjermen svart i 1 sekund og så vanlig igjen, dette kunne skje flere ganger. Jeg begynte å fikle inni pc'n, ta borti kabler osv. En gang da skjermen ble svart og vifta snurret som bare faen tok jeg borti stromkabelen som går fra strømforsyningen til hovedkortet, ok så fungeret det normalt, men så klikket det igjen. Jeg tar ut støpselet fra hovedkortet og ser at det er litt brunt på to av de metall pinnene, jeg mistenker at grafikkortet krever så mye strom at pc'n ikke tåler det, men problemet er at både kontakten på hovedkortet og støpselen fra strømforsyningen er brent. Jeg kan jo legge til at jeg får masse rare feilmeldinger når jeg starter opp, f.eks: "Det mangler en exe fil, systemet kan ikke starte" "DISK ERROR, INSER A DISC AND PRESS ENTER" Og en gang kom det blåskjerm hvor det sto hardware error og et eller annet. Så hva skal jeg gjøre? Skal jeg kjøpre nytt hovedkort og strømforsyning og flytte på alt eller skal jeg sende inn pc til reparasjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå