Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router tatt kvelden, hvordan få nett på flere PCer

Anbefalte innlegg

Leste gjennom denne guiden, men det fungerer ikke hos meg. Det er nå to PCer som erkoblet på en switch, der også nettlinja kommer inn (fra routeren som ikke lengre vil fungere skikkelig). Begge PCene har ett nettveerkskort hver. Er det mulig å få til nett på begge samtidig da?

Evt. Problemet med routeren; Alle lamper lyser og den ser ut til å fungere som normalt, men den deler ikke ut noen ip-adresser og får heller ikke koblet til setupen på den. Men det ser ut til at den fungerer sånn halvveis da man kan få nett gjennom den, men da bare til en maskin om gangen. D-Link sak forresten, skjedde etter at vi skulle prøve å koble på printer direkte på nettverket. :hrm:

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste gjennom denne guiden, men det fungerer ikke hos meg. Det er nå to PCer som erkoblet på en switch, der også nettlinja kommer inn (fra routeren som ikke lengre vil fungere skikkelig). Begge PCene har ett nettveerkskort hver. Er det mulig å få til nett på begge samtidig da?

Evt. Problemet med routeren; Alle lamper lyser og den ser ut til å fungere som normalt, men den deler ikke ut noen ip-adresser og får heller ikke koblet til setupen på den. Men det ser ut til at den fungerer sånn halvveis da man kan få nett gjennom den, men da bare til en maskin om gangen. D-Link sak forresten, skjedde etter at vi skulle prøve å koble på printer direkte på nettverket. :hrm:

Noen som har peiling?

5641659[/snapback]

Da er det jo nettleverandøren som det er feil hos hvis du ikke får Ip

Lenke til kommentar

Noen som har peiling?

5641659[/snapback]

Da er det jo nettleverandøren som det er feil hos hvis du ikke får Ip

5641680[/snapback]

Det må det vel ikke? :) Hvis routeren ikke deler ut ip'er så er det jo mest sannsynlig DHCP-serveren i routern som har gått skeis. Du har resatt den skikkelig? Kan jo også prøve å kjøre kabelen fra modemet direkte inn i svitsjen (ikke inn i wan) på routeren, men jeg veit ikke om du får koblet på flere.

Lenke til kommentar

Først: For å avklare evt. forvirring så er det jeg som har skrevet de forrige innleggene, bare på en annen maskin der kontoen til broren min var automatisk innlogget.

Har nå satt opp en maskin med 2 nettverkskort og lurer på hvordan jeg skal få internett inn på det ene og ut til det andre. Kan dette gå gjennom samme switch? Altså; modem -> router (som bare fungerer som switch) -> switch1 -> inn på kort 1 på PC med nett -> ut fra kort 2 fra samme PC -> ut til switch1 der resten av maskinene og står. Vil dette fungere, eller må jeg ha adskilte nett mellom kort1 og kort2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...