Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket trådløst nettverk til 8000kbps bredbånd?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt chello ultra fra upc og lurer på om noen kan anbefale trådløs ruter. Jeg har null peiling på sånt men jeg lurer på om trådløst nettverk er raskt nok til å utnytte kapasiteten. Maskinene som skal kobles opp er i utgangspunktet en laptop og en stasjonær pc. Den stasjonære skal stå nær boksen og kan godt kobles via kabel hvis det er raskere. Det er også interessant hva som gir best overføring mellom maskiner på nettverket. Den stasjonære pcen har Gbit LAN. Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger.

G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Jeg har en linksys WRT54GS på denne er det tilkoblet 2 stk bærbare en hp og en dell maskin, i tillegg har jeg også en stasjonær som også er koblet til via trådløs.

har også telio ip telefoni som kjører på denne samtidig . opplever ingen form for ustabilitet på denne, og anbefales.

Har en leillighet på 120 kvm og har utmerket dekning overalt. dette anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

De fleste trådløse nettverksløsninger har 54Mbps som max hastighet (Eldre versjoner kan ha 11Mbps). Den kan bli lavere ved dårlige mottaksforhold. Likevel er denne hastigheten langt høyere en hastigheten på internettilkoblongen din (8 Mbps). Dermed vil det trådløse nettverket oproblematiski utnytte hele båndbredden til internett.

Når det gjelder oberføring mellom datamaskiner, vil kabel i de fleste tilfeller være langt raskere (100-1000 Mbps) enn trådløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...