Pluto Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Jeg må kjøpe et nytt HK til min fetter som er basert på VIA sitt KT133A chipsett. Noen anbefalinger? Ser på komplett at ASUS sitt A7V133-C har støtte for Athlon XP, støtter dette kortet 266 bus da? Kortet skal IKKE ha raid. Gode råd mottas med takk. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Har selv Asus A7V133 altså versjonen med RAID. Meget bra kort som har fått masse skryt i tester. Merk at hardware sites veldig ofte bruker A7V133 i benchmarks. Rett og slett fordi A7V133 er det raskeste KT133a baserte kortet(A7V133-C er samme kort bare uten promise raid kontrolleren). Eneste andre kort jeg ville vurdert av Kt133a baserte kort er MSI's K7T-TURBO (eventuelt MSI K7T-TURBO2). Begge korta er DØNN stabile. Ikke ETT kræsj på 48 timer med skikkelig stresstest hos anandtech, Abit, Epox osv sine kort kræsja 1-3 ganger på 24 timer noe som er "vanlig". Hvorvidt du velger Asus eller MSI's kort(begge støtter 266FSB) tror ikke jeg er så farlig(har ingen erfaring med MSI selv), men MSI har en PCI kort plass mer om jeg ikke tar feil samt at MSI kortet ikke har vifte på nortb bridge(A7v133 trenger forøvrig ikke denne vifta så du kan bare ta den av). Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 humm.. hvorfor kjøpe nytt KT133 kort, når der er så mange nyere kort med bedre chipsett? KX133,KT133,KT133A, Pro266 og KT266 har en stygg bugg i chip'en som kan ta livet av en HD når der er et SB lydkort installert i maskinen... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 5. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2001 Takker for gode råd Anders. Har sjekket litt rundt på nettet, og A7V133A ser nok ut til å være det kortet som anbefales av KT133A kort. Blir nok dette kortet da. Har ikke hørt om at det skal være bugs i chipsettet som kombinert med SB kan ta livet av harddisken, høres ikke bra ut :smile: Har hørt at SB kortet ellers kan skape diverse problemer ja, spesielt med VIA chipsett, så det blir nok et annet lydkort for sikkerhetsskyld... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå