just-_-me Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) heisan fant en gammel PSU, som funket helt bra. det er utak for 12 og 5v. jeg bruker denne for og teste diverse elektronikk, og jeg lurer på om jeg da trenger vifta som sitter i den? grunnen til at jeg spør er fordi jeg har veldig lyst til og montere den inn i kanal som sitter på veggen, istedetfor og ha den på arbeidsbenken, og da er det veldig upraktisk og lage et stygt hull i denne kanalen for den vifta. blir det kanskje for varmt inni der til at psu'en ikke holder ut? tips/idèer/forslag? Endret 21. februar 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Det vil nok bli for varmt. Det er en god del varme i en PSU, virkningsgraden ligger bare på 60 - 70 %. Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Viss du ikkje vil grille PSU må du ha vifte viss det er det orginalt. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Du kan kjøpe den gamle PSUen min så kan du ta ut vifta i den du bruker nå. Har mange PSU'er liggende Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Hvor mye skal den belastes med? Regn ut hvor mange watt du belaster den med, så kan du finne ut hvor mye varme PSUen produserer ved å gange belastningen med 0.3-0.4, da kommer du frem til antall watt varme som blir utviklet av PSUen. Hvis belastningen er under 30-40 watt blir det så lite varme at jeg tror det kommer til å gå bra. Men det spørs også på om dette er en kontinuerlig last eller ikke, det har kanskje mer å si. Endret 21. februar 2006 av kremt Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Hvor mye skal den belastes med?Regn ut hvor mange watt du belaster den med, så kan du finne ut hvor mye varme PSUen produserer ved å gange belastningen med 0.3-0.4, da kommer du frem til antall watt varme som blir utviklet av PSUen. Hvis belastningen er under 30-40 watt blir det så lite varme at jeg tror det kommer til å gå bra. Men det spørs også på om dette er en kontinuerlig last eller ikke, det har kanskje mer å si. 5642505[/snapback] det er ikke lenge den står på, med last. tror ikke jeg kommer til og belaste den med mer enn 200-400mA, i mer enn f.eks 10min. så jeg syntes at den vifta er litt overkill... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Da er det ikke noe og tenke på, røsk ut vifta PSU kommer nok ikke til å bli varm i hele tatt. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Røsk ut vifta.. finn en liten jævel på 40mm.. eller 60mm(Delta, 60mm.. wee) Lodd på jævelen Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 ok, da skal jeg nok klare og mekke til noe... men når jeg tenker på det tror jeg ikke den passer inni kanalen alikevel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå