emmjei Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Vurderer å kjøpe kamera i prisklassen 3000 - 4000. Har kommet frem til disse tre alternativene: Canon MV950 JVC GRD246 Sony DCR-HC17E Eventuelt andre kamera i den prisklassen. På forhånd takk for hjelp! Lenke til kommentar
BMP Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Personlig ville jeg valgt Sony med Carl Zeiss optikk selv om det ikke har fullt så mye zoom som de andre. Men husk at når du zoomer håndhold er det nesten umulig å filme. JVCen kunne vist også brukes som webcam, en kjekk funksjon men spørs om det blir brukt så mye. kansje litt tungvindt når vi har så mye bra billige webcam rundt omkring. Endret 21. februar 2006 av BMP Lenke til kommentar
emmjei Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Det vil nok ikke bli brukt som web-camera, nei. Når det gjelder zoomen så er det som du sier vanskelig å få bra bilde når du passerer 10x. Selgerne i butikkene jeg har oppsøkt har anbefalt JVC sitt kamera med tanke på bildekvalitet, er dere enig i dette? JVC-kameraet er noe dyrere enn Sony sitt, så jeg frykter de vil selge med det dyreste.. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg tror nok at prisforkjellen i den prisklassen ikke har så mye å si. Så om du da velger et kamera til rundt 2800,- eller et til 3200,- så spiller det ingen rolle. men jeg er skeptisk til at JVC er så mye bedre enn Sony sin Carl Zeiss optikk som regnes for å være utrolig god. Jeg har selv et sony, har hatt det i tre år og er utrolig fornøyd! Har aldri problemer med tilkobling til PC (som mange andre har.....) og det beste av alt er touchscreen. Det er utrolig effektift når du filmer og trenger å gjøre småjusteringer i lysforhold etc..... Dett ble også tatt opp i en annen tråd der Panasonic også var med i bilde, men tror de kameraene kostet litt mer hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
emmjei Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Først vil jeg takke for glimrende informasjon. Har et følelse av at selgerne stort sett kun tenker på lønnslippen sin.. Ser ut til at valget mitt nå står mellom HC-17 og HC-23 fra Sony. Små forskjeller mellom de to, men det ser kanskje ut til at HC-23-kameraet er litt bedre til å "jukse" til 16:9-format, eller tar jeg helt feil? Se sammenligning her. Andre ting dere ser som teller positivt i forhold til HC-23? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 På HC-23 er det iallefall linsedeksel og det er jo viktig. Ellers så bruker det mindre strøm, har fjernkontroløl og fargesøker! Ser ikke noe ang. batteri men mest mulig mAh er jo viktig og når det bruker litt mindre strøm så kan du mest sansynlig filme mer per lading. Sats på dette! Lenke til kommentar
coban Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Tja, selgere er nok mest fornøyd med å få fornøyde kunder.. så kan du heller komme tilbake å kjøpe hvitevarer når de tar kvelden:-) Men jeg vil si at DCRHC17 er veldig bra. Tror det er på salg til 2995,- hos elkjøp, lefdal og siba.. hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Vet ikke hva andre selgere opplever, men hva jeg selger har null innvirkning på min lønnsslipp. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Vet ikke hva andre selgere opplever, men hva jeg selger har null innvirkning på min lønnsslipp. 5649677[/snapback] Samme her... HC17 er et bra kamera til den prisen ja, er vel på tilbud hos både Expert, Elkjøp og Siba nå tror jeg... Lenke til kommentar
emmjei Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Det ble tilslutt et Sony DCRHC22E inkl. Pinnacle Studio til 4299,- hos Expert. Takker alle her for gode tips og anbefalinger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå