Gå til innhold

HTPC sammen med parabol

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å benytte parabol sammen med en HTPC??

Jeg har et hjemmekino anlegg med LCD projektor osv, men kunne gjerne tenkt meg å få en HTPC sammen med dette.

Jeg har jo lest en del om det, men er usikker på hvordan det viker med et DVB-S kort. Hvordan kan man bruke et orginalt parabol kort sammen med det kortet??

Er det også mulig å ta inn viasat og CD via et slikt system?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er det å benytte parabol sammen med en HTPC??

Jeg har et hjemmekino anlegg med LCD projektor osv, men kunne gjerne tenkt meg å få en HTPC sammen med dette.

Jeg har jo lest en del om det, men er usikker på hvordan det viker med et DVB-S kort. Hvordan kan man bruke et orginalt parabol kort sammen med det kortet??

Er det også mulig å ta inn viasat og CD via et slikt system?

5641114[/snapback]

Viasat leverer ikke CAM -> funker ikke på PC.

Canal Digital fungerer foreløpig hvis du har gammelt smartkort. Sånn ca før mars/april i fjor. Tror du kan se det på fargen på kortet, mener å huske at rødt eller blått er bra. Gult og grønt tror jeg ikke er så bra.

Om serienummeret ditt begynner med 01127 så er det definitivt snakk om pairing og kan ikke brukes med CAM.

Men det funker ganske bra med et analogt kort, f.eks. Hauppauge PVR150.

Jeg bruker det sjøl og synes at bildet er veldig bra, f.eks. mye bedre enn mitt analoge kabelsignal fra UPC.

Om du har et eldre smartkort fra Canal Digital så er det en tråd på mcpc.no som sier litt om hva du kan gjøre for å få Canal Digital på htpc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...