DJMartin Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Hei I går instalerte jeg windows på min nye pc, alt funket fint untatt en harddisk som jeg hadde tenkt til å fikse nå. Jeg var litt innpå den i dag, men når jeg skulle inn igjen funket det ikke. Det kommer at windows kunne ikke starte bla bla også kunne jeg velge mellom Sikker modus sist fungerende innstilling osv. Jeg har prøvd alle disse uten hell, når jeg trykker på en av de starter pc`n på nytt. Jeg tenkte som så at: Ja vel jeg får vel instalere windows på nytt og satte i cd`n, men den blir ikke bootet. Så jeg kommer til den samme "windows kunne ikke starte".... Hjelp! Endret 21. februar 2006 av DJMartin Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) hava er bla bla? 5642819[/snapback] Bla bla betyr: "på grunn av et uventet problem, hvordan vil du fortsette? Sikkermodus Sikkermodus med nettverk Sist fungerende innstillinger Start windows på vanlig måte Uansett hva jeg trykker får jeg opp blåskjerm som forteller "Windows har møtt på et uventet problem og vil avslutte for å ikke skade datamskinen. Så blir Pc`n restarta og jeg møter samme skjerm. Endret 21. februar 2006 av DJMartin Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 I går instalerte jeg windows på min nye pc, alt funket fint untatt en harddisk som jeg hadde tenkt til å fikse nå. 5640879[/snapback] Har tenkt å fixe hardisken? Er det ikke den som er problemet da? Kan du ikke skrive eksakt hvilken error melding du får da, blåskjermer bindes ofte opp mot minne problemer. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Er det IDE disker? Sjekk om begge står som master. Om de gjør så setter du den som OS ikke ligger på som slave Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 I går instalerte jeg windows på min nye pc, alt funket fint untatt en harddisk som jeg hadde tenkt til å fikse nå. 5640879[/snapback] Har tenkt å fixe hardisken? Er det ikke den som er problemet da? Kan du ikke skrive eksakt hvilken error melding du får da, blåskjermer bindes ofte opp mot minne problemer. 5644297[/snapback] Jeg hadde to harddisker, den ene som jeg ikke instalerte windows kom ikke opp på min datamaskin. Dette fikk jeg ikke sjansen til å rette opp i. Det er litt vanskelig og gjengi feilmeldingen siden den kommer i ca. 1 tiendelsekund (var nøtt til å filme skjermen for å tyde det som jeg sa, og jeg fikk denne feilmeldingskoden: 0x000000A5. Har prøvd å google uten hjelp. Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Er det IDE disker? Sjekk om begge står som master. Om de gjør så setter du den som OS ikke ligger på som slave 5644328[/snapback] Det er bare sata Hitachi Deskstar 7K250 250 2stk. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Kansje du kan prøve å installere S-ata driveren på nytt.. Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Kansje du kan prøve å installere S-ata driveren på nytt.. 5644375[/snapback] Men syns du ikke det er litt rart i og med at det funka først? Jeg mener, kan noe bli sletta, og i så fall, fra hvor? Endret 21. februar 2006 av DJMartin Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Du satt i den andre disken etterpå? Isåfall kan det være en konflikt ute å går der.. Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Du satt i den andre disken etterpå?Isåfall kan det være en konflikt ute å går der.. 5644480[/snapback] I starten sto alle diskene i, dette fungerte fint helt til det ikke gjorde det. Jeg tok også prøvde å instalere windows på nytt og når jeg kom til der hvor jeg skal velge partisjon finner den ikke noen av harddiskene. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Du satt i den andre disken etterpå?Isåfall kan det være en konflikt ute å går der.. 5644480[/snapback] I starten sto alle diskene i, dette fungerte fint helt til det ikke gjorde det. Jeg tok også prøvde å instalere windows på nytt og når jeg kom til der hvor jeg skal velge partisjon finner den ikke noen av harddiskene. 5644511[/snapback] Da er det jo enkelt og greit bare å trykke F2 under oppstarts-screen'en på installasjonen og installere S-ata driverene på nytt.. S-ata driverene må nok installeres på nytt under ny install av Windows Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 ok, denne driveren skal den lastes ned fra hitachi eller msi? Eller ligger den i komponentene og må bare aktiveres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå