Gå til innhold

Kjøp av flere LCD- eller plasmaskjermer

Caldazar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en restaurant med en lystavle som jeg skal bytte ut, og jeg vurderer å bruke TVer for å vise menyen min istedenfor. Tavlene jeg har nå er til sammen 3 meter lange, men jeg vurderer å utvide de litt.

Til rådighet har jeg ca. 380-390 cm. Jeg vil ha enten 3 eller 4 TVer jeg kan vise menyen min på. Den ene menyen vil jeg bruke til å vise slideshows med dagens rett, tilbud, reklame osv.

Det jeg trenger er med andre ord:

Tre eller fire TV-skjermer. Jeg vil helst ikke ha med høyttaler, da disse tar opp plass og er unødvendige.

I og med at noen av skjermene kommer til å vise det samme bildet i flere timer, er det viktig at de tåler dette? Om de ikke gjør det, kan jeg jo alltids tenke på noe annet med et slideshow, skjermsparer eller lignende. Alle TV-skjermene må være like, selvfølgelig, og de må kunne festes i taket. Alternativt, kan jeg bruke tre store, og én liten for å fylle ut all plassen, men da må de være like høye. De skal naturligvis kobles til en datamaskin, så det må være så lettvint som mulig (gjerne VGA-inngang).

Kan dere vennligst foreslå noe?

Mvh. Vegard Lefdal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell selger et par lcd skjermer som burde passe bra; link

Disse har avtagbare høyttalere høyttalere på siden slik at de er ganske minimalistisk i stilen hvis man fjerner disse. Skjermene skal også være enkle å koble til pc. Antar at du bruker planlegger å bruke pc for å legge ut menyene. Legg merke til at ikke alle lcd tv'er kan ta imot skjermens native oppløsning via pc inngangen, noe som ikke skal være et problem med disse skjermene fra Dell. Jeg har sett 32" på tilbud fra Dell til ca 12.5k og 37" til ca 17.5k så hvis du bestiller flere av disse skjermene bør du ihvertfall få disse prisene og helst lavere.

Problemet med innbrenning er større på plasma og i så måte er lcd bedre, men jeg vil tro at problemet også eksisterer her. Eneste billedfremviser som er 100% slitasjefri er vel dlp projektorer, siden billedbrikken her består av små speil som slåes av og på, men her kommer problemet med levetiden på pæren som jeg antar gjør dem uaktuell til ditt bruk.

Alternativet kan være datamonitorer siden disse er en god del rimeligere enn lcd tv'er. F.eks. flere 19" eller 20" widescreen pc monitorer ved siden av hverandre kunne gjøre nytten og ville bli rimeligere enn lcd tv'er.

Lenke til kommentar
Har du tenkt på hvordan de skal henges opp og hvordan skjermene skal få avgitt varmen de produserer?

5654172[/snapback]

Kan varme bli et problem? Jeg tror ikke det blir mer enn 30 grader der, men man kan jo aldri være sikker. Her er et bilde av hvor skjermene skal henge. Jeg er ikke sikker på hvordan de skal festes, så det er noe å tenke på.

De skal enten festes i taket der lystavlen henger nå, eller i den "bjelken" som dere kan se på bildet.post-16865-1140789161_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...