RS2000 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Jeg er på jakt etter det lydkortet med desidert best lydkvalitet, både i stereo og surround. Spiller ikke så veldig mye, men skikkelig sorroundlyd er kjekt å ha. Har funnet fram to kort, men er ikke sikker på hva som er best. Kan selvfølgelig vurdere andre óg, men jeg er først og fremst ut etter fordeler/ulemper og evt. erfaringer med disse kortene. Creative Professional E-MU 1820 Creative SoundBlaster X-Fi Elite Pro Endret 21. februar 2006 av Diverse Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg er på jakt etter det lydkortet med desidert best lydkvalitet, både i stereo og surround. Spiller ikke så veldig mye, men skikkelig sorroundlyd er kjekt å ha. Har funnet fram to kort, men er ikke sikker på hva som er best. Kan selvfølgelig vurdere andre óg, men jeg er først og fremst ut etter fordeler/ulemper og evt. erfaringer med disse kortene. Creative Professional E-MU 1820 Creative SoundBlaster X-Fi Elite Pro 5640784[/snapback] Et E-MU 1820 kort vil vel være unødvendig hvis det kun er snakk om lytting til musikk. Da vil i såfall E-MU 1212M til ca 2000 kr hos procom være et bedre alternativ. 1212M kortet har også bedre A/D convertere en 1820 kortet. Om det er mulig og programere/endre utgangene på dette kortet om til sorround er jeg faktisk litt usikker på. Hva skal du forresten koble dette opp imot? liten vits i å bruke masse penger på lydkort hvis du ikke har tilsvarende annlegg. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) I første omgang vil kortet være koblet til dette anlegget, men skal i senere tid kjøpe en DENON PMA-1500AE integrert forsterker. I mellomtiden bruker jeg også et par solide Sennheier hodetelefoner (HD 580). Komer til å bruke en optisk kabel mellom lydkort og forsterker. C-angel, du har rett. Bytter ut de do kortene jeg har sett på, med 1212M-kortet. Endret 21. februar 2006 av Diverse Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Du sier at du kommer til å bruke optisk kabel mellom lydkort og forsterker. Ut ifra hva jeg kan se så har vel ikke denon forsterkeren opptisk inngang?! Men uansett.. Hvis du kun skal sende signaler mellom lydkort og forsterker digitalt så trenger du ikke tenke så veldig mye på lydkortets kvalitet. Det er forsterkeren og dens D/A converter som da vil gjøre jobben med konverteringen av signalene fra digitalt til analogt. Så hvis dette er tilfelle så tror jeg du nesten bare kan velge et helt standard lydkort så lenge det har en digital utgang. Bør kanskje nevne at jeg ikke har så veldig greie på hva "forbruker" lydkort presterer på div. områder, så hvis noen mener at jeg tar feil angående dette så er det bare å arrestere meg. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Gikk litt fort i svingene i dag. Satser i stedet på analog overføring. Bruker først en 3,5 mm jack til phono fram til jeg kjøper en coax-kabel, eller hva mener dere hva som er best på kvalitet? QED Qunex J2P (3,5 mm jack til phono) QED Signature 75 (Coax) Er selvfølgelig åpen for andre kabler, men ønsker noe av skikkelig kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå