Sweet Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hei. jeg har fått skaffet meg to like ram brikker av denne så lurte jeg på, klokker disse bra? og en ting til. kan noen forklare meg hvordan jeg setter disse i dual channel på NF-7? har 2 blå og en lilla slot. Hvor skal de to twinmos brikkene sitte hen? spiller det noen rolle om hvilken av de blå jeg bruker? eller skal jeg bruke A1 og B1? A2 og B1? A1 A2?? Jeg har også en twinmos PC2700 512mb brikke cl2.5.. hvor skal jeg sette denne ? eller får jeg ikke brukt dual channel da? //Sweet™ Lenke til kommentar
Kark Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Sett de to Twinmos (2x256) i hver sin blå slot og ferdig mener jeg å huske, du vil da se i det første post bildet at det står "dual channel" der.Setter du inn alle tre brikkene eller to ulike brikker får du ikke dual channel til å kjøre.Er en stund siden jeg monterte opp min Abit NF7-S v2,0,jeg kjører nå Abit KN8 Sli Jeg tror ikke du får klokket den rammen noe serlig i hele tatt,kansje fra stock 333mhz til max rundt 400mhz.prøv uten å røre volten først ,men du må nok opp i ca 2,8-2,9 volt og kansje cl 3,0 timings men pass på temp og dette gjøres helt på eget ansvar osv,osv.... Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 aja skjønner det med eget ansvar.. men hva vil gi meg mest ytelse da?? 512MB dual channel eller 1024Mb singel? Lenke til kommentar
Kark Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Er ikke helt sikker men jeg tror mest på 512 i dualchannel.ta en test selv med programmet Sandra sisoft 2005 og kjør memory bandwith test med og uten den tredje rambrikken din så finner du det fort ut selv.programmet er gratis Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Duel channel har ikke mye å si for AMD, grunnet den integrerte minnekontrolleren. Du får sannsynligvis bedre utnyttelse/bedre bruk for1024Mb singel. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Duel channel har ikke mye å si for AMD, grunnet den integrerte minnekontrolleren. Du får sannsynligvis bedre utnyttelse/bedre bruk for1024Mb singel. 5652464[/snapback] Socket A har da ikke integrert minnekontroll. Brikkene skal være i bank 1 og 3 eller 2 og 3 for dualkanal. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det er ikke noe ytelse å hente med dual channel på socket A. Gevinsten er under 1% i snitt... Det er hovedkort med innebygd grafikk at dual har noe forseg på socket A. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 okey ja jeg har ikke innebygd grafikk (fysj!) okey, men jeg prøver meg litt frem me sisoft også. som det ble nevnt lenger opp her takk for svar og hjelp. //Sweet Lenke til kommentar
bBlaster Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hei Twinmos funker veldig dårlig på nforce 2 brikkesett. Har et asus hk med nf2 og får ikke full effekt med twinmos. Dette er et problem som er beskrevet på nvidias hjemmesider. Mvh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå