Gå til innhold

A64 3000,1gb ram, Gf6800 + 600Gb. -pris?


Anbefalte innlegg

Skal selge denne om ca en måneds tid ( lurer på om jeg skal legge til skjermen eller ikke )

 

 

A64 3000

Abit Nf8 hovedkort

1Gb Ocz ram

Geforce 6800Gt

2x 200Gb Hd`er

1x 200

Kult cooler master kabinett/samt 560W strømforsyning

Tv-kort

Dvd-brenner + spiller

Trådløst tastatur/mus ( microsoft )

Creative 5.1 høyttalere

 

Eventuelt en 19"Lcd skjerm fra samsung , 8ms responstid.

SKjermen legger jeg kun ved dersom jeg finner ut at maskinen blir lettere å selge, er veldig fornøyd med den :)

 

Hva skal jeg ta for denne pc`en, med og uten skjerm mener dere?

 

Tenkte meg noe sånt som 8500kr med skjerm, kanskje 9000kr. 7000 uten skjerm. Enig, ikke enig?

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan fikk du montert en amd 64 cpu i et aocket A hk? trodde nf7 var socket A, mest fordi jeg har hatt et...men du mente kanskje nf8?

 

du får kanskje 6k for den uten skjerm om du har litt flaks

5641052[/snapback]

 

 

Uff. Ja,mente selfølgelig Nf8 :)

Endret av asad
Lenke til kommentar
Damn. Spurte her for noen mnd siden, prisen har tydelighvis sunket siden da...

 

6k uten skjerm?

 

ps

Svarte :(

5641035[/snapback]

 

Hehe, naturligvis har prisen sunket på noen måneder, det skulle da bare mangle! :!: Spørs hva du mener med noen måneder, men hvis du fikk en prisantydning på 7k for "noen" måneder siden så er det ikke unaturlig å tenke at verdien har sunket med minst et par tusen på den tiden.

Lenke til kommentar
Damn. Spurte her for noen mnd siden, prisen har tydelighvis sunket siden da...

 

6k uten skjerm?

 

ps

Svarte :(

5641035[/snapback]

 

Hehe, naturligvis har prisen sunket på noen måneder, det skulle da bare mangle! :!: Spørs hva du mener med noen måneder, men hvis du fikk en prisantydning på 7k for "noen" måneder siden så er det ikke unaturlig å tenke at verdien har sunket med minst et par tusen på den tiden.

5641107[/snapback]

 

1,5 mnd siden spurte jeg.Voldsomt som det faller i pris da. Har fulgt med på prisene på diverse cpu`er , samt hd`er og skjermkort og de har nesten ikke forandret seg på 3mnd nå.

 

Men jeg skjønner hva dere mener.

Så, rundt 6k er grei pris altså. Takk.

Lenke til kommentar
Selvsagt har de det. Og skal du selge først om en måned, kan du fort trekke fra en 1000 lapp til.

5641102[/snapback]

Det er ikke selvsagt at prisene synker. Ofte står prisene stille noen måneder eller til og med øker på grunn av høyere etterspørsel, dårligere tilgjengelighet, valuttakurser etc.

 

Gjettingen din på at verdien valler 1000kr på en måned synes jeg høres mye ut. Hvis den skulle sunket like mye prosentvis hver måned så ville prisen vært halvert på 4 måneder, og halvert ennå en gang etter nye 4 måneder, og etter et helt år halvert ennå en gang til 1/8 av dagens verdi. Hvis jeg skulle gjette så ville jeg gjettet på en reell verdireduksjon på ca 5% per måned. Dette vil si 0,95^12 = 0,54, altså ca en halvering per år. Kjøpt for 10.000 i fjor -> kan selges for 5.000 i år, eller 2.500 til neste år.

Lenke til kommentar
Selvsagt har de det. Og skal du selge først om en måned, kan du fort trekke fra en 1000 lapp til.

5641102[/snapback]

Det er ikke selvsagt at prisene synker. Ofte står prisene stille noen måneder eller til og med øker på grunn av høyere etterspørsel, dårligere tilgjengelighet, valuttakurser etc.

 

Vi snakker jo brukt utstyr her, ikke nytt. Greit nok at en ny prosessor ikke synker i pris på webshoppen fra uke til uke, men for en prosessor i bruk stopper ikke prisfallet bare opp sånn plutselig ;)

Lenke til kommentar
Vi snakker jo brukt utstyr her, ikke nytt. Greit nok at en ny prosessor ikke synker i pris på webshoppen fra uke til uke, men for en prosessor i bruk stopper ikke prisfallet bare opp sånn plutselig  ;)

5641226[/snapback]

Prisene på brukt datautstyr synker ikke fordi de blir brukt og slites, men fordi det kommer bedre og billigere alternativer over tid. Hvis det noen måneder ikke skjer noe med nypriser og utvalg så vil jeg si at bruktprisen står stille. Noen ganger kan den til og med stige. F.eks rundt 1999 da prisen på ram var ekstremt lav (1000kr for 1GB) mens året etter så kostet 1GB av samme type ram ca 2,5 ganger så mye. Da vil jeg ikke si at en 1 år gammel rambrikke på 1GB hadde en verdi på 50-75% av den prisen den ble kjøpt for, men på ca 50-75% av nypris på det tidspunktet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kan sikkert få 10.000 på QXL, men det er bare min mening.

 

Ellers har nok folket talt sannheten.

5641139[/snapback]

 

:!:

 

Like morsomt hver gang noen henviser til fantasipriser på Qxl.no. Selv har jeg sett bedre pc'er enn trådstarters bli solgt for mye mindre enn hva Ulkesh antyder til.

5641337[/snapback]

 

sant det der. qxl er opskrytt som bare det. folk LEGGER ut ting til syke priser, men om de får solgt de er en helt annen ting.

Lenke til kommentar
Prisene på brukt datautstyr synker ikke fordi de blir brukt og slites, men fordi det kommer bedre og billigere alternativer over tid. Hvis det noen måneder ikke skjer noe med nypriser og utvalg så vil jeg si at bruktprisen står stille.

 

Vel, da får vi bare si at vi er meget uenige der. Og så får vi se hvor mye trådstarters pc går for til slutt! :thumbup: Jeg tipper under 5000, uten skjerm.

Lenke til kommentar
Selvsagt har de det. Og skal du selge først om en måned, kan du fort trekke fra en 1000 lapp til.

5641102[/snapback]

Gjettingen din på at verdien faller 1000kr på en måned synes jeg høres mye ut.

Nå var ikke 1000 kroner ment som en veldig nøyaktig sum. Noe jeg prøvde å få fram ved å bruke "... fort trekke fra ..." og "1000 lapp". :)

 

Poenget mitt var egentlig, skal han selge om en måned, så spør han om en måned. Altså når han skal selge, og ikke en, eller to og en halv måned før salget. Dette hvis han ønsker en nøyaktig vurdering riktignok.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Vi snakker jo brukt utstyr her, ikke nytt. Greit nok at en ny prosessor ikke synker i pris på webshoppen fra uke til uke, men for en prosessor i bruk stopper ikke prisfallet bare opp sånn plutselig  ;)

5641226[/snapback]

Prisene på brukt datautstyr synker ikke fordi de blir brukt og slites, men fordi det kommer bedre og billigere alternativer over tid. Hvis det noen måneder ikke skjer noe med nypriser og utvalg så vil jeg si at bruktprisen står stille. Noen ganger kan den til og med stige. F.eks rundt 1999 da prisen på ram var ekstremt lav (1000kr for 1GB) mens året etter så kostet 1GB av samme type ram ca 2,5 ganger så mye. Da vil jeg ikke si at en 1 år gammel rambrikke på 1GB hadde en verdi på 50-75% av den prisen den ble kjøpt for, men på ca 50-75% av nypris på det tidspunktet.

5641340[/snapback]

 

Hmm, dette er jo det samme som å si at hvis du går til din lokale bilforhandler og kjøper deg en bil, så skal det være mulig å selge denne etter ett halvt år uten å tape på det... :ermm:

 

Virker ikke særlig sansynlig spør du meg.

 

Med en gang en gjenstand er tatt ut av esken eller brukt på en eller annen måte, synker verdien ganske mye. Slik er det med alt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...