Sir Winston Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hei! Jeg sitter å leser VG Nett nå og måtte le da jeg leste dette: Roar Rønning, avdelingssjef for ortopedi og kirurgi ved sykehuset, har aldri opplevd lignende skadeoboom som følge av snømåking. - Vi synes det er flott at det informeres om faren ved snømengder på hustak. Samtidig ser vi at det er nødvendig å informere om faren ved å måke takene, sier han til avisa. - Sikre dere med tau Overbrannmester Magne Marstein i Lillehammer- og Øyer Brannvesen oppfordrer nå de lokale huseiere til å være varsomme og sikre seg med tau. Også avdelingsoverlege Rønning understreker at det er viktig å sikre seg. - Fall fra relativt små høyder kan forårsake alvorlige skader, selv om risikoen for større skadeomfang øker med høyden. Mange har lett for å glemme hva som kan være under snøen, ofte is eller hardpakket snø fra måkingen på taket, sier Rønning til Gudbrandsdøl Dagningen. Fruen på handletur En mann fra Vest-Oppland er muligens blant de mest uheldige snømåkerne. Han måkte taket og sikret seg med tau festet i tilhengerfestet på bilen sin. Det gikk strålende - helt til fruen fant ut at hun skulle kjøre og handle.. Hahahaha Kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137180 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 au! jeg skjønner ikke hvordan folk greier å dette ner av taket... har måkt to tak denna måneden, ett ikke så bratt, og et annet litt brattere, men jeg har ikke dotti ner. Men au, stakkars folk. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Uffa-uffameg :!: Er jo reneste Trond Kirkevåg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå