DarkZhade Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg har en oppgave på skolen om å selge en pc, og skal da altså forklare hvilke deler det er i den osv.. f.eks den har en AMD Athlon64 3700+ noe som gjør at den.. bla bla.. skjønner? det jeg trenger hjelp til er: hva gjør cpu? Hva gjør ram? ikke sant vet jo hva skjermkort gjør osv, men litt usikker på hva cpu og ram gjør egentlig, og vil helst unngå å si feil heha Takker for hjelpa på forhånd, og håper noen gidder bruke et minutt eller to på å hjelpe meg <3 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 cpu er selve hjernen i pcen som kjører programkode på binærnivå dvs at den skjønner kun 0 og 1. ram er hurtigminnne for programmer du har oppe. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 ah, oki. takk! men hvordan skal jeg forklare det på en enkel og grei måte? ram gjør at man kan kjøre flere programmer samtidig og åpne de raskt osv? og cpu? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Grunnleggende begrepsguide http://www.hardware.no/guider/annet/grunnl...grepsguide/3025 Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Tusen takk igjen! leita etter en slik, men fant liksom ikke <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå