hartvigs Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg skal bygge meg ny PC som kjerne i hjemmestudioet mitt og lurer på om jeg skal satse på dual- eller single core. I utgangspunktet skulle jeg tro at dual core er best, med tanke på at musikkproduksjon har mye multitasking (typisk Cubase-prosjekt med mange frittstående effekter og soft-synther), men er det noen som har erfaringer med dette i praksis? Jeg tipper nemlig det tar en del tid før musikkindustrien summer seg til å optimalisere programmer mot dual core... Et annet poeng er støynivå. Dette er ganske viktig for meg og dual core trenger kanskje ikke så mye kjøling som single core, eller? Til slutt, Pentium D eller AMD X2? Siden jeg er student er pris også ganske viktig... Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg skal bygge meg ny PC som kjerne i hjemmestudioet mitt og lurer på om jeg skal satse på dual- eller single core. I utgangspunktet skulle jeg tro at dual core er best, med tanke på at musikkproduksjon har mye multitasking (typisk Cubase-prosjekt med mange frittstående effekter og soft-synther), men er det noen som har erfaringer med dette i praksis? Jeg tipper nemlig det tar en del tid før musikkindustrien summer seg til å optimalisere programmer mot dual core... Et annet poeng er støynivå. Dette er ganske viktig for meg og dual core trenger kanskje ikke så mye kjøling som single core, eller? Til slutt, Pentium D eller AMD X2? Siden jeg er student er pris også ganske viktig... 5640290[/snapback] Hei ser det er lunkent med respons her... Mulig denne linken kan hjelpe deg. http://www.soundonsound.com/forum/showflat...o=&fpart=1&vc=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå