znapper Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hei Jeg driver å ror litt mot strømmen og kikker på EOS-3 filmbasert speilrefleks. Fortrinnsvis for s/h fotografering og natur foto. Planlegger å kjøpe en filmscanner, slik at jeg selv fremkaller filmen, for så å scanne inn negativene i PC'en og evt. printe de på en Epson r2400 som jeg har. Jeg har optikk (eier også en 20D), så jeg ser etter hus og eventuell booster. Og nå kommer dilemma; Brukt eller nytt ? Hmm... Altså, jeg har sett butikker som selger det brukt for ca 3500,- uten booster. Nytt ligger det på rundt 10000 - 11000 uten booster i Norge, så det er uaktuellt. 3500,- Ja det er jo en god pris, men hva er "brukt"? Det følger med en 3 mnd garanti fra butikken, men likevel.......om kamera er 4 år gammelt og brukt....vel...hva da, det kan gjerne se nytt ut, men ha en lukker som har gått månen frem og tilbake 3 ganger uten at det synes liksom.... - Lukkeren på EOS-3 har garanti på 100 000 operasjoner, tester kjørt mot kamera har vist at lukkerene i snitt holder til rundt 400 000 operasjoner(!) Uansett, på B&H i USA, selger de kamera -nytt- til den nette sum av $925 (med frakt), i Norske kroner og øre blir dette 6,258.47, med moms blir summen kr 7822,- Altså, litt over dobbelt av et brukt kamera i Norge, men spiller nytt, full Canon garanti osv osv Jeg får inn litt ekstra penger nå i Februar så sånn sett burde det gå greit (ikke har jeg kjærring jeg må lure heller ), men er det for drøyt å gi så mye for et film kamera, eller er tryggheten på garanti og stand værdt prisen? Kamera er i proffklassen og ER dyrt, men jeg er også en del i bushen og ved kysten, så da skader det kanskje ikke med et forseglet kamera som er bygd som en skuddsikker murstein? Men hva sier dere, brukt, eller spillernytt til dobbelt pris? Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Brukt - uten tvil. Har det noen gang vært kjøpers marked på 35mm SLR så er det nå! Lenke til kommentar
znapper Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Brukt - uten tvil.Har det noen gang vært kjøpers marked på 35mm SLR så er det nå! 5640207[/snapback] Lømorks i Oslo hadde 2 brukte for 3500,- pr enhet, jeg valgte ut den peneste, ser nesten nytt ut dette, ser ut til å fungere bra. Så nå er kamera, film og filmremkallings stash innkjøpt =) Detta blir gøy....i allefall helt til jeg skal trekke kredittkortet på en Nikon filmscanner om litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå