Gå til innhold

Brukt kamera dilemma.....!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver å ror litt mot strømmen og kikker på EOS-3 filmbasert speilrefleks. Fortrinnsvis for s/h fotografering og natur foto. Planlegger å kjøpe en filmscanner, slik at jeg selv fremkaller filmen, for så å scanne inn negativene i PC'en og evt. printe de på en Epson r2400 som jeg har.

Jeg har optikk (eier også en 20D), så jeg ser etter hus og eventuell booster.

Og nå kommer dilemma; Brukt eller nytt ?

Hmm...

Altså, jeg har sett butikker som selger det brukt for ca 3500,- uten booster. Nytt ligger det på rundt 10000 - 11000 uten booster i Norge, så det er uaktuellt.

3500,- Ja det er jo en god pris, men hva er "brukt"? Det følger med en 3 mnd garanti fra butikken, men likevel.......om kamera er 4 år gammelt og brukt....vel...hva da, det kan gjerne se nytt ut, men ha en lukker som har gått månen frem og tilbake 3 ganger uten at det synes liksom.... :hmm:

- Lukkeren på EOS-3 har garanti på 100 000 operasjoner, tester kjørt mot kamera har vist at lukkerene i snitt holder til rundt 400 000 operasjoner(!)

Uansett, på B&H i USA, selger de kamera -nytt- til den nette sum av $925 (med frakt), i Norske kroner og øre blir dette 6,258.47, med moms blir summen kr 7822,-

Altså, litt over dobbelt av et brukt kamera i Norge, men spiller nytt, full Canon garanti osv osv

Jeg får inn litt ekstra penger nå i Februar så sånn sett burde det gå greit (ikke har jeg kjærring jeg må lure heller :tease: ), men er det for drøyt å gi så mye for et film kamera, eller er tryggheten på garanti og stand værdt prisen?

Kamera er i proffklassen og ER dyrt, men jeg er også en del i bushen og ved kysten, så da skader det kanskje ikke med et forseglet kamera som er bygd som en skuddsikker murstein? :)

Men hva sier dere, brukt, eller spillernytt til dobbelt pris? :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brukt - uten tvil.

Har det noen gang vært kjøpers marked på 35mm SLR så er det nå!

5640207[/snapback]

Lømorks i Oslo hadde 2 brukte for 3500,- pr enhet, jeg valgte ut den peneste, ser nesten nytt ut dette, ser ut til å fungere bra.

Så nå er kamera, film og filmremkallings stash innkjøpt =)

Detta blir gøy....i allefall helt til jeg skal trekke kredittkortet på en Nikon filmscanner om litt :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...