Gå til innhold

Rar pipelyd fra min Netshop 259IEN

B4stian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det kommer en "høyfrekvent pipelyd" fra maskinen hvert 5-10 sekund når den har stått på en god stund. Noen som vet hva det er?

5640171[/snapback]

Hei.

Det kommer også ein tilnærma lik lyd fra min 259ien. Hos meg kommer denne høgfrekvente pipelyden mest sannsynlig fra vifta. Det er mest irriterende ved middels belastning av vifta. Samtidig som lyden forandrer seg ettersom vifta endrer belastning. Ved full belastning er den nesten ikke merkbar.

Eg sendte ein mail tin netshop om mitt problem, og skal nå sende den inn for å bytte viftesystem.

Men det kan jo være en annen lyd du har ?

Lenke til kommentar
Ja, det kommer en "høyfrekvent pipelyd" fra maskinen hvert 5-10 sekund når den har stått på en god stund. Noen som vet hva det er?

5640171[/snapback]

Hei.

Det kommer også ein tilnærma lik lyd fra min 259ien. Hos meg kommer denne høgfrekvente pipelyden mest sannsynlig fra vifta. Det er mest irriterende ved middels belastning av vifta. Samtidig som lyden forandrer seg ettersom vifta endrer belastning. Ved full belastning er den nesten ikke merkbar.

Eg sendte ein mail tin netshop om mitt problem, og skal nå sende den inn for å bytte viftesystem.

Men det kan jo være en annen lyd du har ?

5643516[/snapback]

Er nok den samme... kommer bare noen ganger, altså det kan gå timevis imellom hver gang den begynner, men når den kommer så kommer den igjen og igjen ca. hvert 5-10 sekund. Høres nesten ut som svak, lys plystring.

Lenke til kommentar
Hei,

Lyden jeg tror du hører er drtøtslene som tikker. Om det høres ut som gresshopper så er det i allefall drøtsel lyden du hører. Det kan fixes ved å issolore de, men da mister du garantien på maskinen!

5640412[/snapback]

Hva er en drøtsel?

AtW

5640655[/snapback]

Det heter drosselspole Blir vel omtalt som "drossler" i flertall, da det som regel er flere slike på et PCB. Den/de er gjerne årsaken til støyen men den har ikke overflate/membran til å faktisk lage en høyfrekvent lyd selv. Alle som har vært nær en høyspent trafo kiosk vet hvordan 50Hz høres ut, en vedvarende brumming.

Endret av GARDNR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...