Gå til innhold

Hvilket videoredigeringsprogram er det ultimate?

Anbefalte innlegg

Vet at det er software jeg snakker om her men vet ikke om noen andre kategorier her på forumet eller noen andre forum jeg kan legge det inn på så jeg spør her:

Hvilket videoredigeringsprogram bruker du? Eller hvilket syns du er best? Har selv vært igjennom pinnacle studio, magix movie maker og adobe premiere men syns ingen av disse er så spesielt bra (adobe er jo mye bedre enn de andre mens syns fortsatt at det mangler litt)

Jeg trenger nemlig et videoredigeringsprogram som kan la flere videoer bli spilt av på en gang på skjermen (som på f.eks tv-serien 24), så vidt jeg vet kan ingen av de nevnte dette, så jeg lurte på om noen vet om noen andre og bedre forslag. Pris er ingen hindring.

Er takknemlig for raske svar;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg nekter å tro at Adobe Premiere mangler denne funksjonen. Jeg mener å huske at det hadde bortimot "alt" fra da jeg brukte det på skolen. Men lisensene er jo svindyre, så jeg har ikke råd til det selv så jeg kan sjekke.

Jeg er 99% sikker på at Premiere har den funksjonen du sikter til.

(Her har du vel rett forum for denne posten)

Final Cut (Mac) har denne funskjonen, og Premiere (PC) er forresten skremmende likt.

Lenke til kommentar
Flyttes til en mer passende gruppe.

5640444[/snapback]

Hvis du har flyttet den til en mer passende gruppe, hvorfor har du ikke stengt denne tråden da? Irriterende å måtte åpne feilpostede tråder hele tiden, bare for å bli kvitt den røde firkanten. Dette er forum for bilderedigering, ikke videoredigering. Dette er altså siden for stillfoto, ikke levende bilder.

Lenke til kommentar

Jeg trenger nemlig et videoredigeringsprogram som kan la flere videoer bli spilt av på en gang på skjermen (som på f.eks tv-serien 24), så vidt jeg vet kan ingen av de nevnte dette, så jeg lurte på om noen vet om noen andre og bedre forslag. Pris er ingen hindring.

5640005[/snapback]

Det du da trenger er et program med mulighet for flere videospor. Dette er standard i både Vegas og Premiere samt dyrere løsninger.

Lenke til kommentar
Jeg nekter å tro at Adobe Premiere mangler denne funksjonen. Jeg mener å huske at det hadde bortimot "alt" fra da jeg brukte det på skolen. Men lisensene er jo svindyre, så jeg har ikke råd til det selv så jeg kan sjekke.

Jeg er 99% sikker på at Premiere har den funksjonen du sikter til.

(Her har du vel rett forum for denne posten)

Final Cut (Mac) har denne funskjonen, og Premiere (PC) er forresten skremmende likt.

5640036[/snapback]

Selvfølgelg har Premiere denne funksjonen, du kan ha nesten så mange bilder du vil ha på en gang, den nyeste versjonen kan du lage DVDmenyer rett fra redigeringstimelinen. Men om det er det ultimate redigeringsprogram vet jeg ikke.

Jeg er helt enig at Avid og Final Cut bør være av de beste.

Lenke til kommentar

5640005[/snapback]

Det du da trenger er et program med mulighet for flere videospor. Dette er standard i både Vegas og Premiere samt dyrere løsninger.

5640851[/snapback]

Men når jeg legger flere videoer i de forskjellige sporene vises jo kun et om gangen, kan du prøve å forklare hvor jeg må gå inn for å få stilt det slik at jeg kan få flere bilder i ett, eller flere bilder ved siden av hverandre?

Lenke til kommentar
I Premiere: Merk klippet, gå inn i Effect Controls, juster ned Scale, og endre på Position, for å posisjonere det riktig.

5642270[/snapback]

Takk for svar, det hjalp veldig!

:)

5642402[/snapback]

"Transform" filteret er veldig fint til alt dette. Du finner den under effekter (fanen ved siden av transitions" i en av undermenyene der. Merk at det finnes en hel mappe med effekter som heter Transform, men det er ikke der du finner selve transform filteret.

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...