Schnickaschnicka Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 jeg dro ut strømkontaktene og etter det startet jeg opp og får 4 oppstartsvalg. Uansett hvilke jeg velger får jeg bluescreen og pc'en rebooter og sånn fortsetter det i det uendelige. Hva skal jeg gjøre`? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hva står det i bluescreen? Som regel står det en beskrivelse der om hva som har gått feil. Sist jeg fikk boot bluescreen var det pga en ødelagt NTFS fil som må funke for at windows skal boote. Løsningen ble en ny HD og instalere OS på den. Og å boote på en knoppix linux CD for å kopiere ut den gamle dataen til en annen disk. Men fortell oss hva bluescreen skjermen din sier. AKIRA Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) når jeg starter opp pcen får jeg 5 valg: sikkerhetmodus, sikkerhetsmodus med nettverk, sikkerhets modus (husker ikke hva som stod etter der), starte pcen fra siste forngerende innstilling og starte windows på vanlig måte. Uansett hvilke av de jeg tar får jeg etterhvert bluscreen og jeg er tilbake til de samme 5 valgene. bluescreenen er så kjappa at man ike rekker å se hva som står i det hele tatt. Alt dette skjedde etter at strømmen hadde gått på lan. Noen der mente at kanskje harddisken var kræsja.. kan det være det?? Endret 21. februar 2006 av mbarone Lenke til kommentar
kolla2k Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Prøv å se om du klarer og BOOTE opp med en XP CD. så reparerer du disken. 1. sett inn XP cd og BOOT 2. Trykk "E" for reparer 2. Skriv Fixmbr for å reparere bootingen i disken. 3. F3 avslutt, og kryss fingrene og prøv å starte den på nytt uten CD. MVH. kolla,- Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) når jeg skriver Fixmbr greia inne på reparer menyen så kommer det en advarsel. "Denne datamaskinen ser ut til å ha et ikke_stadarisert eller ugyldig hvoedstartsoppsett. fixmbr kan skade partisjonstabellene hvis du fortsetter. Dette kan gjøre alle partisjonene på gjeldne harddisk to utigjengelige. Hvis du ikke har problemer med tilgang til stajsonen bør du fortsette. Er du sikker på at du vil skrive en ny hovedstartsoppsett". Hva betyr dette?? burde jeg si ja?? og i så fall hva skjer? Endret 21. februar 2006 av mbarone Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 ingen som kan svare meg på det elle?? Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) jeg har også prøvd å innst6alere xp på nytt.. men når jeg har kommet et stykke ut i innstalasjonen så kommer det at det er en ugyldig cd eller at pcen ikke klarer å lese cden.. hvorfor kommer dette?? er det fordi det er noe galt med harddisken? Endret 26. februar 2006 av mbarone Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 er det ingen som har noe som helst anelse om hva som skjer hvis jeg skriver "ja" når den advarselen kommer opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå