Ueland Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Heisann, Da er det den tiden av året igjen hvor årets kull av studenter to be begynner å ha fått klart for seg hvilken utdanning de skal gå de neste årene Hva har dere siktet dere inn på til høsten? Selv har jeg søkt meg inn ved E-business hos NITH i Oslo, men er enda usikker på om det blir det eller anvendt datatek. ved HIO. (utrolig plagsomt å klare bestemme seg skikkelig) PRI KODE STED STUDIUM--- ------ ---- --------------------- 1. 215449 HiO Anvendt datateknologi 2. 201260 HiA IT og info.systemer 3. 201224 HiA Informasjonssystemer HiO = Høgskolen i Oslo HiA = Høgskolen i Agder Nyttig link: Poenggrenser, Samordnaopptak.no Endret 21. februar 2006 av Ueland Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Jeg vurderer bachlor i geografi ved NTNU og bachlor i planlegging og ledelse ved høyskolen i Volda. Sitter enda og leter litt da, men er utrolig usikker på hva jeg skal velge Edit: Bachkor..? Endret 21. februar 2006 av skag1 Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Søkte på Elektronikk på UiO, og Materialer i fremtiden (elns) på UiO. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Helst en master i datateknikk ved NTNU. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Samme som Zethyr her, med "Ingeniørvitenskap og IKT" paa 2. plass. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Fysikk, astronomi og meteorologi ved UiO. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 1. 204318 HBO Revisjonsfag 2. 204470 HBO Økonomi og ledelse, Mo i Rana 3. 204654 HBO Kulturkunnskap HBO = Høgskolen i Bodø Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Kommer nok til å søke Industriell økonomi på NTNU på førsteplass... Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Fysikk, astronomi og meteorologi ved UiO. Men jeg skjønte ikke poenggrensen. Kommer alle inn? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Fysikk, astronomi og meteorologi ved UiO. Men jeg skjønte ikke poenggrensen. Kommer alle inn? 5713193[/snapback] Har du fagene som trengst for å kunne komme inn ser det slikt ut ja Lenke til kommentar
smy Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har søk litt over alt her PRI KODE STED STUDIUM --- ------ ---- ------------------------ 1. 217005 UiS Elektro 2. 217004 UiS Data 3. 217009 UiS Kjemi 4. 185395 UiO Informatikk 5. 215005 HiO Ingeniør, elektro 6. 215004 HiO Ingeniør, data 7. 215009 HiO Ingeniør, kjemi 8. 203017 HiB Ingeniør, automatisering 9. 203024 HiB Ingeniør, elektronikk UiS = Universitetet i Stavanger UiO = Universitetet i Oslo HiO = Høgskolen i Oslo HiB = Høgskolen i Bergen Lenke til kommentar
Klette Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Får vel benytte studieplassen på datatek. på ntnu ... hvis jeg ikke kommer inn på odontologi... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Blir nok til at jeg søker på nanoteknologi eller bygg ved ntnu. Er litt i tvil angående nanoteknologi, da dette er et helt nytt studie ved ntnu. Det sies at det kan ligge mye penger i nanoteknologien i fremtida, men jeg vet ikke hvordan kompetansen til lærerne på ntnu er på det området. Noen som vet mer? Bygg frister absolutt, tanken på å kjøre inn på byggeplasser i en dodge ram, ikledd dress, frakk og hjelm med tegninger i et rør under arma Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Blir nok til at jeg søker på nanoteknologi eller bygg ved ntnu. Er litt i tvil angående nanoteknologi, da dette er et helt nytt studie ved ntnu. Det sies at det kan ligge mye penger i nanoteknologien i fremtida, men jeg vet ikke hvordan kompetansen til lærerne på ntnu er på det området. Noen som vet mer? Bygg frister absolutt, tanken på å kjøre inn på byggeplasser i en dodge ram, ikledd dress, frakk og hjelm med tegninger i et rør under arma Ærlig talt er du jo relativt ung, så du kan uten problemer velge et studie og evt. bytte til neste år..? Lenke til kommentar
2ern Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Har plass på kommunikasjonsteknologi ved NTNU. Håper jeg kommer til å trives med studie, samt at det ikke blir for vanskelig. Går det ad undas, så har jeg en tro på at Idretts- og bevegelsesvitenskap er ganske interessant. Lenke til kommentar
Idudi Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Jeg skal sannsynligvis enten gå kjemi og bioteknologi eller energi og miljø, begge ved NTNU. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Går datateknikk nå, men vurderer bytting. Blir kanskje over til Elektronikk, Bygg og Miljø eller Nanoteknologi ved NTNU eller "hjem" til Bergen og matte/fysikk på UiB eller ingeniør (elektro, eller bygg) på HiB. Huff, jeg er en stk forvirret person Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hvorfor bytte? Koser du deg ikke på datateknikk? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Har forsåvidt bestemt meg for å ta Bachelor i datatek. på HiST istedenfor rett på mastern på NTNU .. Virker som er litt morsommere studieopplegg Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Jeg vurderer sivilmarkedsfører linjen hos BI, men mangler dessverre studiefaget 2 MX. Må vel prøve å finne meg et forkurs ol. Ellers har jeg snust på eiendomsmegler og markedsføring kursene hos BI. Finner ikke noe interessant i den offentlige skolen... Endret 28. mars 2006 av Johnx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå