Gå til innhold

Jeg holder på med å skrive CV.

MagnusW

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med å skrive CV fordi jeg har tenkt å skaffe meg sommerjobb. Jeg lurer derfor på hva som er utdanning? Jeg holder jo fortsatt på med ungdomskolen så er det det jeg skal skrive under "utdanning"?

Kan jeg f.eks. skrive ting som "passe søsken" under "jobb erfaring"

Hvis noe kunne hjelpe meg så hadde det vært fint :)

EDIT: hvis noen har tips til hvor en 15 år gammel gutt kan søke jobb og ha muligheter til å få jobb, så hadde det også vært fint :D

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kanskje skrive at du ikke har noen erfaring enda, men er ikke redd for og lære? Jeg skrev noe sånt da jeg søkte på platekompaniet siden de ville ha folk med erfaring og jeg kom til spørsmåltesten hvertfall :)

Vet ikke hvordan det er med vikarbyrå siden du er såpass ung, men jeg kan liste de opp for sikkerhets skyld:

www.adecco.no

www.manpower.no

www.proffice.no

Lenke til kommentar

Jeg er "sjefen sjøl" og ansetter selv folk.

Jeg syns du skal skrive ned absolutt alt du har erfaring med uansett om jobben du søker på er å måke snø så skriver du at du f.eks er flink med data, hva du kan innen det osv.. Bare skriv ned absolutt alt du kan. Om du går på et fotballag så skriver du det.

På utdannelse så skriver du at du har gått på barneskole der og der og når du gikk der. Samme med ungdomsskole. På jobberfaring så kan du jo skrive ned om du har jobbet i en slik "arbeidsuke" igjennom skolen. Eller kanskje dere ikke har kommet så langt enda.

En som søkte jobb hos meg skrev at han var flink med damer :p Jeg ansatte han fremfor fem andre ;) Alle hadde lik utdannelse, men jeg valgte han.

Lenke til kommentar
(...) En som søkte jobb hos meg skrev at han var flink med damer :p Jeg ansatte han fremfor fem andre ;)

5639757[/snapback]

*le*

Er kanskje litt risky å putte inn noen morsomme, men usæriøse, innlegg i CV'en.

Man vet jo aldri hva arbeidsgiveren synes om slikt. Dog, hadde jeg vært arbeidsgiver hadde jeg ikke mislikt noen morsomme og kreative innslag som skiller din CV ut fra resten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...