staagri Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Har en 93mod 530 V8, har i det siste merket at den ryker voldsomt hvitt når jeg dra på litt. Virker som det blir værre når motoren blir varm, er ikke vann i oljen ser ikke olje i ekspansjonstank.(anntar jeg vil se det flyter oppå væsken?) Har heller ikke merket at kjølevæsken minker heller. Vet ikke hvor mye vann den evt må bruke for at det skal minke noe spes der. har ikke kommet så langt jeg har fått skjekket pluggene enda, men er det noe som kan komme på noen ting som kan gjøre dette bortsett fra vannlekkasje inn i sylinder?? noen teorier?? Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Har en 93mod 530 V8, har i det siste merket at den ryker voldsomt hvitt når jeg dra på litt. Virker som det blir værre når motoren blir varm, er ikke vann i oljen ser ikke olje i ekspansjonstank.(anntar jeg vil se det flyter oppå væsken?) Har heller ikke merket at kjølevæsken minker heller. Vet ikke hvor mye vann den evt må bruke for at det skal minke noe spes der. har ikke kommet så langt jeg har fått skjekket pluggene enda, men er det noe som kan komme på noen ting som kan gjøre dette bortsett fra vannlekkasje inn i sylinder?? noen teorier?? 5639509[/snapback] Hvis du har vann i oljen blir den bli grå, det er veldig lett og se. Du vil ikke kunne se vann som flyter ovenpå oljen i ekspansjonstanken. Jeg TIPPER at sylinderene/stemplene er slitt. Hvor mye er den kjørt? Jeg hadde sjekket pluggene + komprisjonen på alle sylinderene. Lenke til kommentar
staagri Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 den er vel gått 250* har litt vanskelig for å tro at den er så slitt, er jo ingenting for en slik motor. kan evt sjekke om det er trykk i bånnpannen ved å ta ut peilepinnen og ruse den?? Det er forøvrig en veldig sprek motor Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 En motor som er kjørt 50 kan også være slitt, hvis en bare er uheldig nok. eksempel. Du har hatt dritt i bensinen som har kilt seg fast mellom stempelringene. Eller at det har ripet opp sylinderen, for så å bli blåst ut. Lenke til kommentar
staagri Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 En motor som er kjørt 50 kan også være slitt, hvis en bare er uheldig nok. eksempel. Du har hatt dritt i bensinen som har kilt seg fast mellom stempelringene. Eller at det har ripet opp sylinderen, for så å bli blåst ut. 5640199[/snapback] Nå er ikke jeg mekaniker, men ser ikke helt hvordan du skal få hvit røyk (kondens) fra dårlig komresjon. Om stempel og sylindere var slitt skal vel det føre til økt trykk i bunnpanne og blå røyk fremfor hvit?? Slitte motorer begynner som regel å forbrenne olje pga dårlige ventiltetninger, trykk i bunnpannen osv.....? Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) sjekk om kompresjonen er lik på alle sylindrene. Er det stort avvik på en eller to så kan det godt hende at toppakningen mellom de to sylindrene er dårlig og lekker inn kjølevann Hvis jeg ikke er helt på bærtur *edit: Er det veldig kaldt der du bor ryker det gjerne ekstra mye og hvitt fra bilen, uansett type/modell/stand. Iallefall som jeg har lagt merke til her i byen. Var litt bekymra selv en dag, da det røyk fryktelig mye fra bilen. Så meg litt rundt og oppdaga at nesten alle andre bilene var like ille og ble ganske letta. Noen dager senere, med litt human temperatur, og alt var tilbake til normalen Endret 21. februar 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hvis du ikke mister veske og dampen er hvit tåke så hadde jeg ikke brydd meg.Eksosanlegget produserer mye vann. Lenke til kommentar
staagri Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 sjekk om kompresjonen er lik på alle sylindrene. Er det stort avvik på en eller to så kan det godt hende at toppakningen mellom de to sylindrene er dårlig og lekker inn kjølevann Hvis jeg ikke er helt på bærtur *edit: Er det veldig kaldt der du bor ryker det gjerne ekstra mye og hvitt fra bilen, uansett type/modell/stand. Iallefall som jeg har lagt merke til her i byen. Var litt bekymra selv en dag, da det røyk fryktelig mye fra bilen. Så meg litt rundt og oppdaga at nesten alle andre bilene var like ille og ble ganske letta. Noen dager senere, med litt human temperatur, og alt var tilbake til normalen 5643027[/snapback] Skal få tatt en trykktest på den tror jeg, håper bare i det lengste på at det ikke er toppakning da det koster litt å bytte Er ikke så kaldt her (oslo) ser at andre biler ryker like mye når den går på tomgang og lett kjøring, det som begymrer er at den "spyr" ut som en røkmaskin når jeg tråkker på og får litt turtall... Hvis du ikke mister veske og dampen er hvit tåke så hadde jeg ikke brydd meg.Eksosanlegget produserer mye vann. 5643180[/snapback] Jeg kan ikke se at det har minket noe i tanken, så veldig mye kan ikke ha blitt borte. Ha lurt litt på eksosen, hører at det har litt litt lekkasje siden jeg har tatt nedi all den forbanna snø og isen som har vert her i det siste.... kan det da være sammenheng siden det ryker mere etterhvert som motoren blir varm, og da seff eksosanlegget.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå