kristoao Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Net send fra cmd fungerer ikke det på alle pc'r i et nettverk? jeg får sendt til meg selv slik at den popper opp, men ikke til andre pc'r på nettverket. må pc'ene legges til? noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 jeg tror net send har blitt deaktivert i sp2? da den ble mer misbrukt en brukt til nyttige ting. Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Du må aktivere det på pc'n du prøver å sende til.. Høyreklikk på min datamaskin --> Behandle --> Tjenester... Så finner du no messenger greier der å starter det.. Edit: Kan startes via en kommando jeg ikke husker også... Endret 20. februar 2006 av ModdeRusk Lenke til kommentar
meastp Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 net start/stop messenger, tror jeg. Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 net start/stop messenger, tror jeg. 5639488[/snapback] Kom på nå at dette bare kan gjøres hvis tjenesten ikke er deaktivert, som den mest sannsynlig er i dette tilfellet.. *Trøtt* Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Alt i fet skrift skal i utføres i commandprompten. For å få opp denne : start --> kjør/run --> cmd net start messenger = for å starte tjenesten net stop messenger = for å stoppe tjenesten net send /? = for å få opp syntaksen til kommandoen Messenger-tjenesten må være startet på maskinen du sender fra og på den maskinen du vil sende til. Endret 21. februar 2006 av Sir_Arcus Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Alt i fet skrift skal i utføres i commandprompten.For å få opp denne : start --> kjør/run --> cmd net start messenger = for å starte tjenesten net stop messenger = for å stoppe tjenesten net send /? = for å få opp syntaksen til kommandoen Messenger-tjenesten må være startet på maskinen du sender fra og på den maskinen du vil sende til. 5639539[/snapback] Må bare si at dette ikke fungerer for meg, Det står bare : The Service cannot be started, either because its disabled or because it has no enabled devices associated with it. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 skriv inn services.msc i kjør linja. så leter du deg frem til messenger, velger egenskaper, og setter oppstarttype til automatisk, samtidig som du aktiverer tjenesten. da skal det funke Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 skriv inn services.msc i kjør linja.så leter du deg frem til messenger, velger egenskaper, og setter oppstarttype til automatisk, samtidig som du aktiverer tjenesten. da skal det funke 5639684[/snapback] Ja det funka ihvertfall for meg nå, men når vi først er inne på temaet, hvordan kan jeg skrive en cmd command via min pc på en annen på nettverket, bla a dir\s som folk er livredde for i fullscreen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå