durian Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hei! Har mottatt nytt simkort fra Chess, men får kun melding "Sett inn SIM" på displayet. Har forsøkt med SE k700i og k750i. Får samme melding på begge mobilene som ikke er operatørsperret. Likevel fungerer de med simkort fra Telenor. Simkortet fungerer på en gammel nokia telefon. Noen som har det samme problemet med de nye simkortene fra Chess? mVh Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 De telefonene som det ikke funker på er vel låst til Telenor da vil jeg tro... Lenke til kommentar
durian Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Nei, mobilene er ikke låst. Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Kan være en feil med simkortet, ta kontakt med Chess.... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hei!Har mottatt nytt simkort fra Chess, men får kun melding "Sett inn SIM" på displayet. Har forsøkt med SE k700i og k750i. Får samme melding på begge mobilene som ikke er operatørsperret. Likevel fungerer de med simkort fra Telenor. Simkortet fungerer på en gammel nokia telefon. Noen som har det samme problemet med de nye simkortene fra Chess? mVh 5639357[/snapback] Du har mest sannsynlig telefoner som er sperret mot telenor-nettet. Dermed fungerer ikke sim-kortet fra chess. Ta kontakt med chess og be de ordne opp snarest . Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 telenormobil.no kan du lese hvordan du skal låse opp telefonen her for å være men nøyaktig håper dette hjelper Lenke til kommentar
IngveR Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Uansett om mobilen er låst mot andre operatører så skal det ikke komme opp "Sett inn simkort". Du må nok få nytt simkort fra Chess desverre. Lenke til kommentar
durian Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Takk for alle svar! Som jeg nevnte tidligere så er ikke mobilene sperret. Serviceinfo/Kortlås viser ulåst på alt. Mobilene fungerer med simkort fra Telenor samt med det gamle simkortet fra chess (står riktignok Inaktivt SIM-kort når jeg putter i det gamle). Uansett om mobilen er låst mot andre operatører så skal det ikke komme opp "Sett inn simkort". Du må nok få nytt simkort fra Chess desverre. 5642231[/snapback] Er det mulig at det er noe galt med sim-kortet selv om den fungerer i en Nokia 3330 ? mVh Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Uansett om mobilen er låst mot andre operatører så skal det ikke komme opp "Sett inn simkort". Du må nok få nytt simkort fra Chess desverre. 5642231[/snapback] Jo, dette kommer opp på Sony Ericsson dersom man har feil type simkort i forhold til hvilken type simkort telefonen er låst til. Men ser at det ikke er denne feilen her - da trenger man å bestille nytt simkort fra chess igjen. Endret 21. februar 2006 av Alastor Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jo, dette kommer opp på Sony Ericsson dersom man har feil type simkort i forhold til hvilken type simkort telefonen er låst til. 5642891[/snapback] Nei, da kommer det Sett inn riktig SIM Men har vært borti dette problemet med nye Chess kort før... Men har testet et slikt kort i en del telefoner nå, og hadde ingen problemer (inkludert K700). Så antagelig er det bare noen Chess-kort som har feil. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Ahhh..bingo Lurifaksen. Selvfølgelig . Riktig sim ja. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 når telefonen er låst til et abonomang så står det ingenting om det under innstillinger...du måtaste inn enkode for å låse den opp....det måtte jeg med t610 og k700 før det ville virke med noe annet enn telenor Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 en telefon er aldri låst til et abonnement, kun en operatør eller nettverk. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 en telefon er aldri låst til et abonnement, kun en operatør eller nettverk. 5645665[/snapback] nettverk opperatør....samma shiten, du må gjennom den opplåsningen uansett Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Fikk samme feilmelding når jeg kjøpte K700 for ett år siden.. Hadde enkelt og greit feil type simkort.. Lenke til kommentar
durian Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Tenkte jeg skulle takke for alle svar. Som jeg nevnte i første post så er ikke mobilen operatørsperret. Løsningen ble et nytt simkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå