lordlappy Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) for noen dager siden satt jeg og gjorde lekser men så merket jeg at strømmen gikk i 1-2 sekunder men pc'en slo seg ikke av. bare den andre pc'en restarta seg skikkelig heldig var jeg så slapp jeg å gjøre alt på nytt. Endret 20. februar 2006 av lordlappy Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Og grunnen til at du sier det? Er det et slags gledesutbrudd så skulle det kanskje vært postet i "Gledesutbrudds delen av forumet"..? Men uansett så er det ikke et ukjent fenomen at PCer ikke slår seg av på grunn av korte strømbrudd... Hvis du har et grenuttak med bryter så kan du hurtig slå den på/av så skal du se at det samme skjer da! Det er ikke annbefalt å leke seg for mye med da siden det kan oppstå høye spenninger når noe med høy belastning slås av på den måten. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Det er vell kondensatorene som ikke rekker å lade seg helt ut får strømmen kommer tilbake... Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Ja, det er kondensatorene. Det som imidlertid ofte skjer ved slike "blink" er at strømforsyningen går i beskyttelsesmodus når strømmen kommer på igjen, og maskinen stopper. Den gamle Pentium 90-maskinen min med hjemmebygget 1200 watt strømforsyning gikk i ca. 10 sekunder på kondensatorene, som totalt var på nesten 1F. I ettertid er det jo gøy å tenke på hva som kunne skjedd ved kortslutning i den maskinen - her snakker vi om STORE transformatorer uten sikringer! Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Kjempeartig. Er ikke alle som opplever så store ting her i verden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå