Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstrem høy ping i BF2 SF = Lagg [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei!

Var veldig usikker på om denne tråden skulle ligge i "Nettverk", "PC'en fungerer ikke" eller "Battlefield" forumet. Jeg postet den her og håper en moderator kan flytte den om den er lagt feil.

Så til saken:

Har nå fått skaffet meg BF2: Special Forces (tillegspakke), men gleden av å spille stoppet fort p.g.a en massiv lagg. Sjekket pingen og jeg fikk et sjokk da den lå oppe i utrolige 102-130. Vanligvis på BF2 (hovedspillet) ligger jeg på 15-25 i ping. Den høye pingen i SF skjer spesielt på mørke baner eller på inneområder og/eller detaljerte områder. Ute i friluft kan pingen ligge på rundt 70-80.

Mulighetene til den høye pingen er mange, men jeg prøver å avskrive en del av dem nedenfor:

1. Overkjøring av grafikk-oppsett: Kjørte alt på low, ingen forskjell i ping.

2. Bakgrunnsprogrammer: Lukket alt av unødige programmer, men ingen forskjell.

3. Internett: Har 3 mbit så det burde ikke vært noe problem. Sjekket også om det var noe forskjell med kabel eller trådløst, men ingenting.

4. Dårlig maskinvare: Jeg tror det er dette som er synderen for den høye pingen, selv om det høres ulogisk ut. :ermm:

NVIDIA Gainward Geforce FX 5900XT/Ultra 1100XT 128MB

AMD Athlon 64 XP3000+ 1.8GHz Winchester Socket939

Western Digital IDE Caviar SE 120GB 8MB Cache 7200RPM

TwinMOS PC3200 DDR400 Dual-Channel Kit 1024MB(2x512)

MSI K8T NEO2F VIA K8T800PRO Socket939 ATX Dual-DDR AGP8X

Kan skjermkortet være synderen?

For det som irriterer meg er at en kompis har halve internett-forbindelsen jeg har og halvparten så lite ram, MEN han eier et 6600-kort. Pingen hans ligger på merkverdige 26-30.

Håper på et positivt svar. :yes:

Endret av Teds
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på det er hardware problemer som gjør at pingen din er så høy til serveren. Pingen viser bare hvor mange MS det går for serveren og svare din pc og din pc til og sende signaler tilbake. Virker som du har noe spyware eventuelt virus som tar opp linjen din. Prøv og gå på startmenyen og velg "Kjør", hvor du skriver inn kommandoen "cmd". Du vil da få opp et vindu som du kan kjøre diverse kommandoer. Skriv inn " ping vg.no ". Og hvis den og enda er høy, vil jeg si det er noe med virus eventuelt overlesset med spyware. Prøv og bruk programmene Spybot \ Ad-aware for og fjerne spyware, før du så kan legge inn AWG Antivirus for og sjekke og eventuelt fjerne de virusene du har.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Prøvde "cmd" og "ping vg.no". Kjørte den et par ganger. Den lå rolig nede på 10-17ms i gjennomsnitt.

Tror problemet ikke kan være virus/spyware. Kjører både Microsoft Antispyware, Spybot, Ad-Aware og NOD. Alle er "up-to-date" og kjøres ukentlig.

Men kan NOD ha noe med den høye pingen å gjøre da? Kanskje det ligger en sperre i brannmuren som stopper SF?

Takker for svar og håper på en løsning. :thumbup:

EDIT: Ingen sperre i brannmur.

Endret av Teds
Lenke til kommentar

Har nesten samme skjermkort, er ikke av det råeste du finner, men det funker, har selv alt av grafikk på LOW å oppløysning på 800*600, vet det ser forferdelig ut, men jeg kommer så inn i spillet at jeg ikke legger merke til hvordan det ser ut(mener det seriøst)

Høye lyd instillinger trekker mye ned på cpu, hvist du har et integrert lydkort da, eller andre lydkort som er "tvilsomme". Har extreme music lydkortet (et av di nyeste modellene til creative), har lydinstilling på ultra, men har slåptt av EAX ( klarer ikke "miljøgjengivelsene" :p

Lagger det ikke i vanlig bf2?

Hvist det lagger i SF skulle man jo tro at det lagger i vanlig bf2 og...

Hvist du har msn oppe, mens du spiller bf2, begynner det (iallefall hos meg) å skje merkelige ting, msn sluker all cpu kraft fra 99-100%, du kan jo prøve å lukke/slutte alle prosesser du ikke trenger mens du spiller :)

Lenke til kommentar
Bakgrunnsprogrammer: Lukket alt av unødige programmer, men ingen forskjell.

Ja det er det som irriterer meg, laggen og pingen skjer BARE i SF :hrm:.

Men du kom med et godt poeng, kjører onboard lydkort, kan sette ned innstillingene på lyd å se hva som skjer.

Takk! :w00t:

Lenke til kommentar
minumum 25 ms og maximum 26 ms  (ms= millisekund) er det dårlig eller bra?

5643054[/snapback]

Når jeg ligger på 300ms i SF, vil jeg vel si det er greit. :!:

5643244[/snapback]

du må prøve flere ganger hvis du av og til får høye ms så har du kansje noe spyware

min lå en gang på 1000ms på det høyeste og 16 på det laveste gjennomsnitt 76

søk med ad-aware SE på full system scan så finner du kansje litt.

du kan skrive in ping vg.no -t og etter 30 sekunder trykker du på ctrl+C da kan du lese av gjennomsnittshastigheten din

Endret av lordlappy
Lenke til kommentar
Har nesten samme skjermkort, er ikke av det råeste du finner, men det funker, har selv alt av grafikk på LOW å oppløysning på 800*600, vet det ser forferdelig ut, men jeg kommer så inn i spillet at jeg ikke legger merke til hvordan det ser ut(mener det seriøst)

Høye lyd instillinger trekker mye ned på cpu, hvist du har et integrert lydkort da, eller andre lydkort som er "tvilsomme". Har extreme music lydkortet (et av di nyeste modellene til creative), har lydinstilling på ultra, men har slåptt av EAX ( klarer ikke "miljøgjengivelsene" :p

5643124[/snapback]

*Klemmepådeg* :love::p

Min lille hjerne hadde oversett en liten firkant med et kryss i der det stod: EAX. Tok bort krysset og pingen var nede i 10-20 igjen!! :w00t:

Takktakk!

GF 5900 er et digg skjermkort det! :tease:

du kan skrive in ping vg.no -t og etter 30 sekunder trykker du på ctrl+C da kan du lese av gjennomsnittshastigheten din

Sjekket gjennomsnittspingen min, nice and easy på 13, ingen hopp over 16. Tror ikke det er noen ulumskheter her nei. :thumbup: Men takk for hjelpen! :love:

Endret av Teds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...