Herr Brun Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Enda et "turistbilde" fra denne gutten. Er paa ferie, har tatt masse bilder, og dette er et av de jeg ble relativt fornoeyd med. Har ikke peiling paa hvem folka er, men de ga bildet det det trengte for aa faa fram budskapet. Haaper de ikke klager paa aa bli lagt ut paa nett Er tatt med pentax *ist DL, sigma 24mm f/1.8 paa ISO 200, blender 6.7, 1/125 sekunder. Er fra atlanterhavet, i Frankrike rundt en mil fra spanskegrensa. Takk til Fredrikrb for resizing og svart/hvitt. Endret 23. februar 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Dette her var virkelig bra. Fine kontraster, spennende mønstre og grandiose dimensjoner. Dette er riktig valgt optikk til motivet, og viser hvor langt man kommer med Adidaszoom. Riktig å velge s/h, tror jeg, men jeg kunne tenkt meg å se en fargeversjon også. Liker at du har fått med såpass med detaljer, uten at bildet blir for lyst. Finner rett og slett lite å sett fingen på denne gang, Herr Brun. Godt skutt Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Tusen takk PMnormal. Varmer meg aa hoere at du liker det Hvis noen har ting som kan gjoeres bedre saa vil jeg gjerne hoere. Adidaszoom er forresten inget problem her. Bruker sigmaen til det meste, og vi er blitt gode venner. Har ikke bruk for mer tele. Kunne nok ha kjoept 20mm i stedet for, men den var mye dyrere. I de fleste tilfeller kan jeg troe litt bak saa. Er egentlig ikke saa gigantisk som det ser ut som. Var store klipper, men ikke virkelig svaere. Det er forgrunnen og bruken av vidvinkel (dog ikke veldig vid) som gjoer at det virker stoerre. Fikk sjokk naar jeg saa det paa skjerm Her er fargeversjon. Levels og resizing igjen av fredrikrb Edit: En med litt andre farger. Jeg foretrekker fortsatt svart-hvitt. Endret 20. februar 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Som jeg sa, jeg likte dette bildet. Viser litt hvor små vi egentlig er, og hvem som er sjefen. Spennende bilde. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Fortsatt best i s/h, ja. Du begynner å bli lat allerede: Ingen emnetittel? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Enig med deg, PMnormal, s/h tar seg best ut her. Jeg elsker svart-hvitt. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Lekkert! Liker den mørke "multiply-looken" (photoshop-funksjon) på bildet, og s/h er absoutt det rette her. Flott at de to personene er der, tror det ville blitt litt tomt ellers. Nice shot! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Fortsatt best i s/h, ja. Du begynner å bli lat allerede: Ingen emnetittel? 5639251[/snapback] "Naturens makt"? "Vi er alle smaa"? "Turistbilde fra atlanterhavet"? "Klippe i Frankrike med 2 smaa mennesker"? "andre bilde med speilrefleks"? (selv om det er nummer 612 da, men samma faen ) "jeg er for lat til aa finne navn?" Jeg vettafaen jeg. Den dagen jeg begynner med utstillinger vil jeg gi alle bilder navn. Inntill da saa tar jeg ikke saa hoeytidelig paa det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Eller "Vi folder våre hender små", som jeg synes er så vakre ord. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Lekkert! Liker den mørke "multiply-looken" (photoshop-funksjon) på bildet, og s/h er absoutt det rette her. Flott at de to personene er der, tror det ville blitt litt tomt ellers. Nice shot! 5639267[/snapback] Proevde forskjellige komposisjoner, og ingen ble "virkelig bra". Jeg hadde gitt opp, saa gikk disse folka utpaa klippen. Da satt jeg meg ned paa huk, proevde aa gjoere noe som saa fint ut og dette ble resultatet. Var egentlig bare flaks mao. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Det avgjørende øyeblikket, ville salige Henry Cartier-Bresson ha sagt om det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2006 Her er siste finpuss (fortsatt ikke gjort av meg, bytter maskiner hele tiden, naa er jeg paa ferie saa, og her finnes bare paint). Den ble forresten doept "brunstein" av en kompis, rett og slett fordi jeg kalles Herr Brun, og bildet holder inneholder mye stein. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 21. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2006 Fint bilde. De klippene ser faktisk ganske små ut når man "går innpå dem", men jeg har aldri vært i det området, så det er vel bare at jeg ikke er vant til slike steinformasjoner? Jeg tror det kunne blitt et hakk bedre hvis du var enda lavere, slika t ikke alt skjer rundt horisontlinja. Fin tittel forresten. Artig vri å slenge på de to siste ordene Så vet alle hvor bildet har vært "utstilt".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå