oddber Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Jeg har problemer med å få maskina til å gå igjen etter at den plutselig restartet etter å ha avsluttet et spill (Kyodai). Maskina er som følger satt opp med: Hovedkort: MSI KT3 Ultra Aru med Raid og USB2 CPU: Athlon XP1800+ Grafikkort: MSI 64MB G4MX460-VTP (MS8867) Minne: TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Kabinett:Chieftec Dragon DX-01B-D Hovedkortet ble sendt inn til PSdata, hvor de ikke kunne finne noen feil etter å ha testet det. Maskina gikk fint i 2 uker før dette inntraff og jeg har prøvd å bytte grafikkort (Matrox G40), CPU (Duron 800MHz), og minne brikke (PC2700 256MB DDR-DIMM CL2.5) Maskina startet opp normalt etter å ha byttet ut CPUen men det varte bare noen timer og et par kontrollerte restarter med den installerte Win XP og siden kommer den ikke lenger enn til pålogginga i XP før den restarter av seg selv. Har prøvd å installere Windows XP Pro og Windows 2000 Pro på ren harddisk men når jeg kommer til lisensbeskrivelsen og jeg trykker F8tasten så restarter maskina og lenger er det ikke mulig å komme. Håper noen har forslag på hva dette kan skyldes. Har i dag klart å få installert Windows 98SE på en 10Gb. harddisk og det ser ut til å fungere normalt foreløpig. Prøvde så å oppgradere til Win2000Pro men da restarter den igjen på samme måte som tidligere. [ Denne Melding var redigert av: oddber på 2002-09-20 12:32 ] Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Prøv å resette bios med jumperen på HK. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 sjekk minneinnstillingene, kanskje innstillingene er for agressive. det skjedde med meg når jeg testa andre innstillinger på ram Lenke til kommentar
oddber Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Takk for tipset men å resette biosen med jumperen på hovedkortet har jeg prøvd allerede. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: oddber skrev (2002-09-19 12:11):Takk for tipset men å resette biosen med jumperen på hovedkortet har jeg prøvd allerede. Sånt problem har eg og opplevd med et abit bx133-raid kort og der var hovedkortet kaputt. Det som var problemet med kortet var at det ikke virket på standar setting som var 1000/133, Men det virket fint på 1000/100. Tror det er en plass i bios som heter loade fail-safe defaults. Prøv om du kan klokke cpu og minnet litt ned. Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Jeg har hatt en del problemer med lyddriveren på dette kortet. Så lenge jeg kjører uten en WHQL-driver, så er det dessverre veldig ofte at maskinen låser seg. Prøv å laste ned en ny lyd-driver (det er ikke samme driver som på KTPro266a - den krasjer veldig ofte). http://www.msi.com.tw En annen ting er at når FSB-en er høyere enn 146 Mhz så virker det som det går bra et par timer, så blir det slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå