Gå til innhold

Kjære Staten®, en liten tekst til deg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dagens dummeste ord?

Er mange land jeg heller ville bodd i enn Norge. Kunne fint bodd i Afrika jeg, kanskje ikke i Somalia eller Sudan. De har rimelig greie private sykehus, OK infrastruktur osv.

5639304[/snapback]

Jepp, flytt til Afrika. Infrastrukturen er topp. :thumbup:

5640092[/snapback]

Ikke helt det jeg mente :D Hvis du har litt penger og bor i Afrika kan du ha det ganske bra. Mange private aktører osv. Kunne fint bodd i Sør-Afrika f.eks.

Lenke til kommentar
At man i Norge må betale i dyre dommer for røyk og alkohol er bare helt toppers spør du meg  :thumbup: 

Og om jeg fikk bestemme skulle det bli lagt på ekstra avgifter for å kjøpe godteri, brus med sukker i og snacks!

Ting som vi ikke har godt av trenger ikke å være så billig at alle kidsa blir feite så raskt de begynner å tjene egne penger.

Da kunne de heller fjerna litt av avgiftene på sunne varer, som grønnsaker, lightprodukter og alt annet som er sunt.

Det at vi skal bruke av oljefondet er en idiotisk påstånd.

Folk flest klarer seg vel bra slik som vi har det nå? Jeg er lærling men lider langt ifra noen nød anng kjøp av mat, klær og slikt. Synes ikke engang det er dyrt med mat. Og de betaler en del for bensin i USA også.

Slutt med sytinga  ;)

Stemmer forresten for 6'timersdag på jobb. Da blir det arbeid for flere, og de som allerede er i arbeid blir mer effektive mens de er på jobb. Og så minsker tidsklemma betraktelig  :w00t:

5640374[/snapback]

Mye bra der. mat er ikke dyrt, enig men spørs hva du kjøper :p

Men det er fremdeles en del som kan forbedres. kollektivtransporten f.eks, når jeg går ut i lære til sommeren, og får læreplass et sted nære hjemme, så er jeg nødt til å gå ca 5/6 Km hvær morgen, pluss at arbeidsdagen er slutt etter at den sisste bussen har gått hjem. Og bil har jeg ikke råd til med det første heller.

Og det at det er dyrt for bensin i USA er vel ikke helt riktig... etter det jeg har fått med meg ligger den på ca 3/4/5 kr literen.

Lenke til kommentar
At man i Norge må betale i dyre dommer for røyk og alkohol er bare helt toppers spør du meg  :thumbup: 

Og om jeg fikk bestemme skulle det bli lagt på ekstra avgifter for å kjøpe godteri, brus med sukker i og snacks!

Ting som vi ikke har godt av trenger ikke å være så billig at alle kidsa blir feite så raskt de begynner å tjene egne penger.

Da kunne de heller fjerna litt av avgiftene på sunne varer, som grønnsaker, lightprodukter og alt annet som er sunt.

Det at vi skal bruke av oljefondet er en idiotisk påstånd.

Folk flest klarer seg vel bra slik som vi har det nå? Jeg er lærling men lider langt ifra noen nød anng kjøp av mat, klær og slikt. Synes ikke engang det er dyrt med mat. Og de betaler en del for bensin i USA også.

Slutt med sytinga  ;)

Stemmer forresten for 6'timersdag på jobb. Da blir det arbeid for flere, og de som allerede er i arbeid blir mer effektive mens de er på jobb. Og så minsker tidsklemma betraktelig  :w00t:

5640374[/snapback]

Mye bra der. mat er ikke dyrt, enig men spørs hva du kjøper :p

Men det er fremdeles en del som kan forbedres. kollektivtransporten f.eks, når jeg går ut i lære til sommeren, og får læreplass et sted nære hjemme, så er jeg nødt til å gå ca 5/6 Km hvær morgen, pluss at arbeidsdagen er slutt etter at den sisste bussen har gått hjem. Og bil har jeg ikke råd til med det første heller.

Og det at det er dyrt for bensin i USA er vel ikke helt riktig... etter det jeg har fått med meg ligger den på ca 3/4/5 kr literen.

5640402[/snapback]

Vet hva du mener der, jeg måtte selv flytte 100 mil for å gå i lære. Anng kollektivtransport så er vel dette opp til det aktuelle selskapet å bestemme tilbudet, som alt i alt bestemmes av etterspørselen. Kjøp deg scooter ;) Da jeg jobbet og bodde hjemme kjørte jeg scooter til og fra jobb pga dårlig busstilbud. Savner det å kjøre scooter så mye at jeg vurderer å kjøpe meg en igjen når jeg er ferdig med læretida i sommer :yes:

Jeg har en del bekjente i USA som alle klager over hvor dyrt det er å bo der. Da kom bensinprisene opp som Tema. Men vi kom vel fram til at mye var dyrere i Norge (f.eks spill!) Men tror det går opp i opp når man regner med tanke på inntekten til Ola Nordmann i forhold til Amerikanske Joe :)

Lenke til kommentar

Til dere som sier norge er et bra land å bo i, har dere i hele tatt prøvd å bo i andre land?

Tenkte meg ikke det nei..

Prøv å bo i bedre land, så vil du ikke tilbake..

Og til du/dere som sier at vi bør takke sykehusene i Norge:

Skal jeg takke sykehuset for en arm som halvveis fungerer fordi legen gjorde en feil under operasjonen (japp, det står i rapporten) og NEKTER å fikse det pga. de ikke har tid / gadd?

En ting er sikkert, når jeg har jobba i noen år og fått meg penger nok til eget hus, så flytter jeg utav dette helvettes landet ;)

Var planen at hele familien skulle flytte for 1 år eller 2 siden, men kunne ikke siden farmoren min er nokså syk og trenger noen til å passe på seg..

Og nei, aldershjem er ikke et alternativ i norge siden det koster flesk og pasientene får nesten ikke en dritt igjen for det..

Og det vet jeg for mamma jobber på aldershjem, og har fått kjeft x antall ganger for å gi mer enn 1 skive til pasientene..

eller la de drikke 1 extra glass vann...

Lenke til kommentar
Til dere som sier norge er et bra land å bo i, har dere i hele tatt prøvd å bo i andre land?

Og til du/dere som sier at vi bør takke sykehusene i Norge:

Skal jeg takke sykehuset for en arm som halvveis fungerer fordi legen gjorde en feil under operasjonen (japp, det står i rapporten) og NEKTER å fikse det pga. de ikke har tid / gadd?

En ting er sikkert, når jeg har jobba i noen år og fått meg penger nok til eget hus, så flytter jeg utav dette helvettes landet ;)

Var planen at hele familien skulle flytte for 1 år eller 2 siden, men kunne ikke siden farmoren min er nokså syk og trenger noen til å passe på seg..

Og nei, aldershjem er ikke et alternativ i norge siden det koster flesk og pasientene får nesten ikke en dritt igjen for det..

Og det vet jeg for mamma jobber på aldershjem, og har fått kjeft x antall ganger for å gi mer enn 1 skive til pasientene..

eller la de drikke 1 extra glass vann...

5640491[/snapback]

God tur! ;)

Lenke til kommentar

Syns det er bra at staten tar inn penger, men skulle helst sett at de tok mer fra de rike (inntekt og formueskatt) og mindre fra de fattige(matmoms).

Altså, det er feil. Om familien min har fantasien til og starte opp et eget firma, som går bra i 5-10år, og blir rike, skal familien betale mer i skatt enn deg fordi vi har brukt fantasi og kreativitet til og gjøre noe ?

Nei, det er feil. Men hvis vi kjøper 10biler, og 8fly, 3yatcher, så kan du jo bare ta veiavgift osv. Det er jo fortsatt feil og ta mer av rike familie, som engang kanskje også har vært "fattige"

Skjønner ikke hvorfor folk er glad i Norge. Ja, jeg er jo glad i Norge jeg å, men på en annen måte. Mnsk på skolen, gjerne afrikanere, skriker hele tiden NFU, Norge for utlendinger, altså, utlendingspolitikken til Norge suger brutalt.

Jeg er jo ikke rasistisk, har mange utenlanske venner, samt jente, men utenlanske mnsk som gjør kriminelt, Toska, og gjenget, og svarte som livnærer seg av og stjele burde blitt sendt tilbake der de kom fra. Se om de liker seg der igjen.

takk for meg.

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

5640491[/snapback]

Jeg har bodd i tre land. Norge er et bra land å bo i.

Selvfølgelig finnes det ting som fungerer bedre i andre land, akkurat som det finnes ting som fungerer dårligere. Norge er rangert som verdens beste land å bo i basert på mange forskjellige faktorer. Dere som hyler om våre politikere, sykehus, kollektivtilbud, etc. kan jo prøve å bosette dere på sydligere breddegrader og oppleve hva ineffektivt byråkrati og manglende velferdsordninger gjør med livskvaliteten.

Lenke til kommentar
Sikter du til OL sendinger og andre sportsevenemanger når du sier "programmet er sponset av blablabla"?    ;)

5640602[/snapback]

:yes:

Eksemel:

Skeidar sponser denne posten.

skeidar.gif

Skeidar finansierer denne posten med reklame

skeidar.gif

Syntes nå reklame er reklame så lenge en ekponere seg selv.

Endret av haddis
Lenke til kommentar
(...)

ganske enig, håper først å fremst å få lærlingeplass lengst mulig vekk hjemmefra.

Kjørte moped før, og med den så endte det bare på sjukehuset :p

Men jeg syntes norge er et flott land å bo i, selv om noen små justeringer hadde vert på sin plass... men men...

Har alltid hatt lyst til å bo i utlandet, men det er ikke fordi jeg ikke liker norge, men fordi jeg liker å reise og oppleve nye steder.

Lenke til kommentar
Sikter du til OL sendinger og andre sportsevenemanger når du sier "programmet er sponset av blablabla"?    ;)

5640602[/snapback]

:yes:

5640665[/snapback]

Du vet at det er de ENESTE "reklame" sponsede programmene på NRK? :)

5640679[/snapback]

Så står det nå at NRK skal være en reklamefri kanal.

Lenke til kommentar

Teksten er ekstremt dårlig skrevet og bærer preg av fjortisoppgulp og dårlige argumenter. Man kan kritisere staten for mange ting, men at bilavgifter blir den store kampsaken viser at i dette tilfellet er haddis sneversynt og uoppmerksom i forhold til virkelige problemer i dagens samfunn.

En notis: Man kan godt kåsere med bilavgifter, kongefamilien og NRK, men da krever det litt mer av både skriveferdigheter og generell samfunnsforståelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...