Gå til innhold

Kjære Staten®, en liten tekst til deg


Anbefalte innlegg

Ja, for ellers så har dem ikke noe å arbeide for.

 

Bill Gates er enig med meg.

5698128[/snapback]

 

Du ville kanskje ikke hatt noe å arbeide for.. Dette er en subjektiv mening, like subjektivt det er hvorfor du ønsker å tjene penger. Noen ønsker å tjene godt for seg selv, andre for sine egne. Noen for begge partene. Å fjerne arverett fører bare til at folk blir mer egoistiske enn de har godt av, og staten ville gi inntrykket av at "her er det ikke lov å tenke på sine etterkommere".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men man har ikke samme motivasjonen for å tjene penger når man ikke helt vet hva man skal bruke alle pengene til.

 

I Saudi-Arabia har man masse problemer med prinser og sånt som bare driver dank og kaster vekk pengene sine.

 

Egoisme er bra det, uten egoisme kommer man ikke langt!

Endret av Hubbert
Lenke til kommentar
Joda, men man har ikke samme motivasjonen for å tjene penger når man ikke helt vet hva man skal bruke alle pengene til.

 

I Saudi-Arabia har man masse problemer med prinser og sånt som bare driver dank og kaster vekk pengene sine.

5698139[/snapback]

 

Vel, ved å fjerne arveretten så har vel ikke akuratt åpnet for så mange muligheter til å bruke pengene heller, har du?

 

Edit:

 

Merk jeg skrev ".. mer enn de har godt av.."

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Joda, staten tar pengene, også bruker den dem til å hjelpe folk til å investere. Det er bra :w00t: !

 

Da blir det masse oppfinnelser og nye ting som bedrer landet.

5698161[/snapback]

 

Da kan du vel bare like så greit skattlegge folk da, også får de beholde arveretten sin..

 

Edit:

 

Arv er ikke bare penger, hva tenker du på eiendommer, møbler etc? Skal staten inndra eiendomen din også? For å så vise deg hvordan du skal selge den..? Eller?

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Joda, men man har ikke samme motivasjonen for å tjene penger når man ikke helt vet hva man skal bruke alle pengene til.

 

I Saudi-Arabia har man masse problemer med prinser og sånt som bare driver dank og kaster vekk pengene sine.

 

Egoisme er bra det, uten egoisme kommer man ikke langt!

5698139[/snapback]

Joachim har truffet en arabisk prins i forbindelse med kjøp av en stor "ting" fra "fabrikken" til prinsen. Prinsens sønn var også helt med. Dog, de tenkte nok ikke så mye på priser og slikt, men de jobbet da for å øke formuen.

 

EDIT: Det er langt over 900 prinser bare i Saudi-A, og enda flere i UAE. Blir helt feil å trekke alle over en kam.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Ja, det er klart.

 

Alle må starte på lik bakke for at dem skal være like motiverte til å tjene penger.

 

Man kan for eksempel starte med å bo i en rimelig blokk-leilighet, og så kan man med tiden skaffe seg noe bedre, ettersom man arbeider seg frem i livet og investerer pengene fornuftig.

Lenke til kommentar
Ja, det er klart.

 

Alle må starte på lik bakke for at dem skal være like motiverte til å tjene penger.

 

Man kan for eksempel starte med å bo i en rimelig blokk-leilighet, og så kan man med tiden skaffe seg noe bedre, ettersom man arbeider seg frem i livet og investerer pengene fornuftig.

5698187[/snapback]

 

Heh, så du mener at for hvert generasjonsskifte så skal verden "tilbakestilles" slik at alle verdier etc skal skapes på nytt? Hva med de som er født inn i en velstående familie? Skal de tvangsflyttes inn i en rimelig blokkleilighet når de fyller 18? Eller ved hvilken alder skal de sendes inn i disse blokkhusene? Hva med de som bruker lang tid på å få seg en utdannelse og dermed "skipper" å starte på bunnen, slik at de får en god jobb med engang? Hva med de som starta å jobbe lengene før det var dems tid å komme inn i disse blokkhusene?

Hva med de som ikke klarer å få seg arbeid?`De som ikke er i fysisk stand til å jobbe? Skal de også bli kastet inn i disse blokkhusene og aldri komme ut? Eller får de lov til å flytte hjem da?

Lenke til kommentar

Nei, det blir helt feil, for da har dem ikke noe å anstrenge seg for, og kommer dem i viktige stillinger uten å ha vist hva dem kan, da kan det gå galt.

 

Smoothie:

Heh, så du mener at for hvert generasjonsskifte så skal verden "tilbakestilles" slik at alle verdier etc skal skapes på nytt?

 

Ja, tenk bare på hvilken drivkraft for fremskrittet det vil kunne være, hvilken motivasjon dem vil ha!

 

Hva med de som er født inn i en velstående familie? Skal de tvangsflyttes inn i en rimelig blokkleilighet når de fyller 18?

 

Neida, bare ved arveoppgjør. Er dem yngre enn 18, og uten jobb, kan dem sendes på barnehjem, er dem eldre og uten jobb, må man nok finne noe arbeid til dem.

 

Men dem kan jo være under utdannelse da, og det kan man jo sette av penger til.

Endret av Hubbert
Lenke til kommentar

Hubbert, det der er urrealistisk og direkte frekt.

 

Det er jo ikke verre enn at pappa donerer en leilighet med god standard til emg FØR han dør, og at jeg går inn i styret i bedriften vår når jeg blir atten og opparbeider meg verdier på den måten. Når jeg er tyve blir jeg arbeidene styreleder, og med tanke på vanlig levealder kan da pappa og jeg fint leve begge to frem til jeg nærmer meg både femti og seksti, kanskje enda mer. Og pappa ble ikke far så tidlig(tredve)

 

Kein problem å omgå systemet ditt.

Lenke til kommentar
Ja, det er jo klart det må være regler for å hindre at folk får masse ting som dem ikke har arbeidet for!

 

Det sier jo seg selv, det!

5698257[/snapback]

Skal vi forby veldedighet i samme slengen?

 

EDIT: Og hva med hjemmeværende mødre? Skal ikke de få penger fra mannen sin?

 

Dessuten kan vi se for oss at jeg disponerer min fars brukskonto og har søsterkort av de viktigste kredittkortene. Hvor er problemet, sa du?

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Skal vi forby veldedighet i samme slengen?

 

Ja, for det bidrar til å utjevne forskjeller mellom dem som vil arbeide og dem som er late.

Dem som arbeider og er dyktige skal kunne tjene mye mer enn dem som ikke arbeider.

 

EDIT: Og hva med hjemmeværende mødre? Skal ikke de få penger fra mannen sin?

Dessuten kan vi se for oss at jeg disponerer min fars brukskonto og har søsterkort av de viktigste kredittkortene.

 

Joda, man skal kunne bruke så mye penger man vil på underholdning, men ikke på eiendeler!

 

Altså ikke på eiendeler til andre, da.

Endret av Hubbert
Lenke til kommentar
Ja, det er jo klart det må være regler for å hindre at folk får masse ting som dem ikke har arbeidet for!

 

Det sier jo seg selv, det!

5698257[/snapback]

Skal vi forby veldedighet i samme slengen?

 

EDIT: Og hva med hjemmeværende mødre? Skal ikke de få penger fra mannen sin?

 

Dessuten kan vi se for oss at jeg disponerer min fars brukskonto og har søsterkort av de viktigste kredittkortene. Hvor er problemet, sa du?

5698273[/snapback]

Eller alenemødre? Som blir kjørt på kjukken og overlatt til seg selv?

Lenke til kommentar
Det du vil er altså å innførste sterke begrensninger i eiendomsretten?!

5698319[/snapback]

 

Neida, man skal få eie så mye man vil, men bare bruke det selv.

 

Tenk deg, hvis man vokser opp rik og blir vant med å få alt det man peker på, og aldri trenger å tenke på å forsørge seg selv, da får man ikke mye motivasjon til å gjøre et dyktig arbeid!

 

Eller alenemødre? Som blir kjørt på kjukken og overlatt til seg selv?

5698333[/snapback]

 

Det er ingen menneskerett å få barn, det ser man jo klart av at det bare er kvinner som kan bli gravide. Man skal derfor opprette et DNA-register, og så må man søke om å kunne få forplante seg. Blir man gravid uten tillatelse blir det en haste-vurderingssak, og i verste fall snakk om at man innvilger et lån til abort.

Lenke til kommentar
Det du vil er altså å innførste sterke begrensninger i eiendomsretten?!

5698319[/snapback]

 

Neida, man skal få eie så mye man vil, men bare bruke det selv.

 

Tenk deg, hvis man vokser opp rik og blir vant med å få alt det man peker på, og aldri trenger å tenke på å forsørge seg selv, da får man ikke mye motivasjon til å gjøre et dyktig arbeid!

 

Høres ensomt og lite sosialt ut. Skal ikke jeg få lov til å låne bort bilen min til sønnen min? Hvordan skal han lære å kjøre? Ved en trafikkskole som tar penger for hver time? Eller har ikke de heller lov til å låne bort bilen sin..

 

Eller alenemødre? Som blir kjørt på kjukken og overlatt til seg selv?

5698333[/snapback]

 

Det er ingen menneskerett å få barn, det ser man jo klart av at det bare er kvinner som kan bli gravide. Man skal derfor opprette et DNA-register, og så må man søke om å kunne få forplante seg. Blir man gravid uten tillatelse blir det en haste-vurderingssak, og i verste fall snakk om at man innvilger et lån til abort.

5701267[/snapback]

 

Du er vel ikke seriøs nå?

Lenke til kommentar
Høres ensomt og lite sosialt ut. Skal ikke jeg få lov til å låne bort bilen min til sønnen min? Hvordan skal han lære å kjøre? Ved en trafikkskole som tar penger for hver time? Eller har ikke de heller lov til å låne bort bilen sin..

 

Ja, det er viktig å støtte opp om næringslivet, og derfor må man unngå "dem som har skal få"-effekten som medfølger med det å tilfeldigvis være født rik.

 

Du er vel ikke seriøs nå?

5701574[/snapback]

 

Det er veldig diskriminerende mot mannen at kvinner skal kunne sette seg på bakbeina og bare avle, og i tillegg få betalt for det.

Hva slags kvinnesyn er det egentlig man har hvis man aksepterer denslags?

Lenke til kommentar
Neida, man skal få eie så mye man vil, men bare bruke det selv.

 

Tenk deg, hvis man vokser opp rik og blir vant med å få alt det man peker på, og aldri trenger å tenke på å forsørge seg selv, da får man ikke mye motivasjon til å gjøre et dyktig arbeid!

 

Så du er i mot at jeg når jeg er atten går inn i styret i familiebedriften? Skulle i såfall hele bedriften med all dens virksomhet legges ned i det min far avgår med døden? Det her henger ikke på grep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...