Gå til innhold

Kjære Staten®, en liten tekst til deg


Anbefalte innlegg

Kan være med på flat skatt ja. Eventuelt at alt legges på som moms, og at man fjerner alt som som heter inntekts og formueskatt. Da begynner vi å snakke.

 

Vi vil ikke ha råd til en velfersstat slik vi har nå, i alle tider. Det er på tide og bygge den ned. Hvem er det som betaler skatt med et smil rundt munnen?

5644875[/snapback]

Enig med dette, burdet ikke målet med velferdstaten at den ikke eksisterer i det hele tatt? Burde ikke målet være at ingen trenger en velferdsstat? For meg virker det som at vi går i helt feil rettning.

 

Men nøyaktig hvorfor er det mitt problem at de narkomane doper seg? Det er deres, ene og alene, problem. Ikke mitt. Vennligst forklar meg når og hvordan det går over til å bli mitt problem.

5643822[/snapback]

 

Det kalles empati (kan slåes opp i ordboka) og går inn under solidaritet, som vi heldigvis har mye av her i landet.

5645931[/snapback]

 

Empati har personer uavhengig hvilken styreform staten fører, eller hvilket land du bor i. Empati er personlig, og det er feil at du skal bruke staten som et redskap for å vise empati (imo).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jeg den eneste her som har det bra i landet?

Lest gjennom tråden og det er bare klaging og mas jo.

 

Selv har jeg hatt 7-8 operasjoner med 4 dager ventetid på det lengste, og betalt 270,- per operasjon inkludert forsyninger med smertestillende.

Min far og mor jobber 8-timersdager++ og er ikke utbrente, ikke mye sykefravær på de heller.

Farmor bor på 'gamlehjem' og betaler 1200,- pr. måned for en 65kvm leilighet med utsikt til skoge, kommer til 4 dekkete måltider inkludert middag med 3 retter hver eneste dag. Hun måtte vente 3 uker før hun fikk flytte fra den gamle leiligheten til det nye 'aldershjemmet'.

 

Skatt og bilavgifter synes jeg er helt greit iogmed at jeg i en alder av 19 år har allerede klart å tjene grisemye penger pga. den gode økonomien, derfor høyere lønnssatser.

 

Dog, jeg kommer til å flytte til Sveits snart, eneste landet jeg synes er bedre enn Norge.

 

Makan til klaging.

 

Edit: Ordne litt.

 

Edit2: Jeg synes både Mette Marit og Haakon Magnus er hyggelige. Jeg må være sinnssyk.

Endret av Zerblat
Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest alle sidene her, men jeg er enig med han her. Er ingen som tvinger noen til å bo i Norge, og vi bør alle være glade for det vi bor her, og ikke i land som f.eks. Sudan. Utakknemlige jævler...

5647505[/snapback]

Så Norge er helt perfekt etter din mening? Det er ingenting å kritisere?

Lenke til kommentar
Skatt og bilavgifter synes jeg er helt greit iogmed at jeg i en alder av 19 år har allerede klart å tjene grisemye penger pga. den gode økonomien, derfor høyere lønnssatser.

Men sannsynligvis har du hatt mye lavere skatt enn folk som faktisk må betale alle regningene sine selv, inkludert huslån. Kanskje bor du hjemme og må hverken betale for mat eller bolig.

 

La oss se om du er like glad når halvparten av det du tjener forsvinner ut igjen i form av skatt, og du må betale alt selv.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest alle sidene her, men jeg er enig med han her. Er ingen som tvinger noen til å bo i Norge, og vi bør alle være glade for det vi bor her, og ikke i land som f.eks. Sudan. Utakknemlige jævler...

5647505[/snapback]

 

Godt du klarte å bidra med noe som 50 stk allerede har sagt...

 

*applaus til deg*

5647524[/snapback]

Han må få lov å si seg enig med de uten at du glefser.

Lenke til kommentar
Neida, men du må tenke på at du ikke er i samme situasjon som mange som faktisk har grunn til å klage :)

5649333[/snapback]

 

Jeg har levd i Norge i 46 år og har betalt skatt i over 28 år nå.

 

Jeg klager ikke... Det blir bare bedre og bedre på mange måter å bo her, men enkelte småting blir bare værre og værre. Som innvandring og vold (Jeg sier ikke at dette er synonymt) pluss en god del teite lover og regler.

 

Eneste jeg savner ved da jeg var ung er at man faktiskt kunne gjøre litt tull og tøys uten å havne i fengsel for det. Men i dagens samfunn kunne det aldri vært slik. Før hadde folk vett i hodet hvertfall og respekt for medmennesker.

Lenke til kommentar
Neida, men du må tenke på at du ikke er i samme situasjon som mange som faktisk har grunn til å klage :)

5649333[/snapback]

 

Jeg har betalt skatt i litt over 4 år jeg. Har aldri syntes det var hverken "surt", "bittert" eller kjipt.

 

Da jeg først begynte å tjene så mye at jeg gikk over fri-grensa var jeg faktisk "stolt" over å endelig være med på å bidra til samfunnet.

 

Jeg er sikkert gal jeg da, som ikke ser hva som er galt med å bidra til å opprettholde velferds-Norge...

 

Men jeg har ikke noe imot å være litt crazy dersom det gjør at jeg har en ting mindre å irritere meg over enn andre :p

 

Derfor synes jeg det er fint å bo i Norge

* Gratis utdanning for alle

* Det koster ikke skjorta å bli syk og havne på sykehus

* Om man skulle bli så syk at man ikke kan arbeide og forsørge seg selv får man trygd.

 

Og folk flest får de samme forutsetningene for å få ett fint liv

 

Om jeg tar veldig feil så ikke korriger meg. Jeg er fryktelig fornøyd med å leve i den lille bobla mi, med illusjonen om å være dødsfornøyd med landet jeg lever i :love:

Lenke til kommentar
Om jeg tar veldig feil så ikke korriger meg. Jeg er fryktelig fornøyd med å leve i den lille bobla mi, med illusjonen om å være dødsfornøyd med landet jeg lever i  :love:

5649449[/snapback]

 

Enig. Det er slik man må tenke om man skal leve godt. Lurer man seg selv til å tro man har det bra, så har man det bra. Alt handler om hva man tenker om diverse ting.

 

Jeg trenger ikke late som jeg har det bra for jeg har det virkelig bra. Og om jeg ikke hadde hatt det bra, så hadde jeg tenkt slik og alikevel så ville alt vært bra fordi jeg lurte meg selv til å tro det.

 

Godt forslag :)

 

(Dette er ikke ironisk, jeg mener det)

Lenke til kommentar

Linn Christin: Jeg er under atten, og har i to år måttet betale mer enn nok skatt. Bare fordi jeg ikke klarer meg med 29000 i året, og fordi pappa ikke har tenkt å betale sin personskatt på det jeg skal bruke.

 

Du nevner at du er sikret mht. pensjoner og trygder og sykehusopphold. Har du aldri hørt om forsikring, du da? Lavere skatt, og du velger den forsikringen som passer ditt behov? FRIHET (og ANSVAR).

 

Skole. Kan man ikke selv klare å velge skole? Slippe mer av skatten og betale dette for barna sine? FRIHET OG ANSVAR. (Eventuelt får vi slutte å diskriminere privatskolene, slik at alle kan gå der. Av en eller annen merklig grunn ønsker jo sosialistene i SV og Ap seg ekte rikmannsskoler).,

Lenke til kommentar
Linn Christin: Jeg er under atten, og har i to år måttet betale mer enn nok skatt. Bare fordi jeg ikke klarer meg med 29000 i året, og fordi pappa ikke har tenkt å betale sin personskatt på det jeg skal bruke.

 

Du nevner at du er sikret mht. pensjoner og trygder og sykehusopphold. Har du aldri hørt om forsikring, du da? Lavere skatt, og du velger den forsikringen som passer ditt behov? FRIHET (og ANSVAR).

 

Skole. Kan man ikke selv klare å velge skole? Slippe mer av skatten og betale dette for barna sine? FRIHET OG ANSVAR. (Eventuelt får vi slutte å diskriminere privatskolene, slik at alle kan gå der. Av en eller annen merklig grunn ønsker jo sosialistene i SV og Ap seg ekte rikmannsskoler).,

5650263[/snapback]

 

Vet du hva? Nå må jeg "skryte" for å si det jeg skal si. Jeg har en formue på mange titalls mill. og jeg sender barna mine på normal offentlig skole!! Det fungerer helt utmerket og selv har jeg også gått på en offentlig skole!! Det er bare tull å betale i dyre dommer for at man skal gå på privatskole! :realmad:

 

De "rikmanns" vennene jeg har maser om at de skal gå på privatskole og da blir jeg bare forbannet. Jeg vil at mine barn skal gå på en offentlig skole, vokse opp som de fleste andre barn gjør og omgås med andre og ikke bare rike barn som jeg forøvrig mener er noen bortskjemte drittunger som får alt de vil ha!

 

Mine barn er oppvokst med å måtte jobbe for pengene sine og jeg har lært de at hardt arbeid lønner seg.

Endret av Sir Winston
Lenke til kommentar
Du nevner at du er sikret mht. pensjoner og trygder og sykehusopphold. Har du aldri hørt om forsikring, du da? Lavere skatt, og du velger den forsikringen som passer ditt behov? FRIHET (og ANSVAR).

5650263[/snapback]

FRIHET til å ikke hjelpe dem som ikke har råd til forsikring, enten på grunn av lav inntekt, (ufrivillige) forhold som gir høye forsikringspremier eller en kombinasjon av disse.

 

ANSVAR for å bli født i en rik familie, med godt evnenivå og uten kroniske sykdommer.

Lenke til kommentar
FRIHET til å ikke hjelpe dem som ikke har råd til forsikring, enten på grunn av lav inntekt, (ufrivillige) forhold som gir høye forsikringspremier eller en kombinasjon av disse.
Eller nettopp å hjelpe dem, da frivillig uten pålegg fra staten?

 

ANSVAR for å bli født i en rik familie, med godt evnenivå og uten kroniske sykdommer.

5650540[/snapback]

Har jeg aldri sagt.

 

Det er bare tull å betale i dyre dommer for at man skal gå på privatskole!
Er 25 000 i året(som en gjennomsnittlig norsk privatskole med statlig støtte koster) "dyre dommer"?
Lenke til kommentar
Det er bare tull å betale i dyre dommer for at man skal gå på privatskole!
Er 25 000 i året(som en gjennomsnittlig norsk privatskole med statlig støtte koster) "dyre dommer"?

 

Ja, det er ganske "dyre dommer" for en helt vanlig familie, når man kan gå på offentlig skole for 0 kr.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
Det tenkte jeg ikke på, uansett så fikk jeg frem det jeg ville få frem og det var ikke den setningen der, men den var nødvendig for å forstå.

 

Jeg skjønte bare ikke sammenhengen, skjønner du. Til tross for dine fantastisk gode argumentasjonsteknikker følte jeg bare en liten korreksjon var på sin plass. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...