Gå til innhold

Kjære Staten®, en liten tekst til deg

Anbefalte innlegg

Men nøyaktig hvorfor er det mitt problem at de narkomane doper seg? Det er deres, ene og alene, problem. Ikke mitt. Vennligst forklar meg når og hvordan det går over til å bli mitt problem.

5643822[/snapback]

Betaler du skatt?

Tenk.

5643834[/snapback]

Hvorfor skal skatten min gå til sånne jævler? De må gjerne leve sitt liv så lenge de ikke "plager andre, og er greie og snille"? Hvorfor må staten hjelpe dem? De greier seg selv, jeg greier meg selv. Problem solved!

5643864[/snapback]

Du er meg litt av en...

Du kan alltids flytte til ett annet land, hvor det er flere som tenker slik som deg.

For saken i Norge er at det er vårt problem. Skatten vi betaler går til å betale for folk som ruser seg enten på narkotika eller alkohol , slik at de ikke er i stand til å være i arbeid. = trygd.

Folk som pga feil kosthold spiser seg syke og ikke kan arbeide = trygd

Folk som lever fett fordi snop er billigere enn sunne matvarer = de bruker sykehus og leger mer, noe vi betaler for siden vi lever i ett velferdsland

En kan ikke sitte inni glasshuset sitt å tenke smått. En må tenke litt større for at det skal bety noe for andre enn deg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal skatten min gå til sånne jævler? De må gjerne leve sitt liv så lenge de ikke "plager andre, og er greie og snille"? Hvorfor må staten hjelpe dem? De greier seg selv, jeg greier meg selv. Problem solved!

5643864[/snapback]

Hvis du hadde havna på gata en dag og vært lutfattig, tror jeg du fort hadde hatt et annet syn. Hadde blitt en fin verden hvis alle hadde tenkt kun på seg selv...

:roll:

Lenke til kommentar

5643864[/snapback]

Hvis du hadde havna på gata en dag og vært lutfattig, tror jeg du fort hadde hatt et annet syn. Hadde blitt en fin verden hvis alle hadde tenkt kun på seg selv...

:roll:

5643929[/snapback]

Du ser hvordan det blir når andre skal tenke for deg, jfr. Cuba, gamle Sovjet, DDR, Nord-Korea etc.

Lenke til kommentar
Du ser hvordan det blir når andre skal tenke for deg, jfr. Cuba, gamle Sovjet, DDR, Nord-Korea etc.

5643947[/snapback]

Kan jo tenke selv, men hvis alle hadde gjort som man ville og ikke hatt noen lover, hadde vi nok utrydda oss selv omtrendt.

Frihet er bra, men alle mennesker er ikke gode. Tror de "onde" hadde tatt over styringa fort, og da hadde vi mista friheten igjen.

Lenke til kommentar

5643947[/snapback]

Kan jo tenke selv, men hvis alle hadde gjort som man ville og ikke hatt noen lover, hadde vi nok utrydda oss selv omtrendt.

Frihet er bra, men alle mennesker er ikke gode. Tror de "onde" hadde tatt over styringa fort, og da hadde vi mista friheten igjen.

5643995[/snapback]

Riktig

Er ikke alltid at de smarteste er de med størst albuer..

Og de som roper høyest er ikke nødvendigvis de som har mest å si

Lenke til kommentar

mushi og Linn Christin, dette kalles stråmannargumentasjon.

JoachimR ønsker selvsagt ikke at man skal kunne gjøre nøyaktig som man vil. Man har f.eks. ikke rett til å skade et annet menneske. Det er anarkister som ikke vil ha en stat, ikke liberalister. Liberalister (vet ikke om JoachimR anser seg for å være det) ønsker at staten skal begrense seg til å beskytte enkeltmenneskets rett til å unngå overgrep fra andre.

Lenke til kommentar

JoachimR ønsker selvsagt ikke at man skal kunne gjøre nøyaktig som man vil. Man har f.eks. ikke rett til å skade et annet menneske. Det er anarkister som ikke vil ha en stat, ikke liberalister. Liberalister (vet ikke om JoachimR anser seg for å være det) ønsker at staten skal begrense seg til å beskytte enkeltmenneskets rett til å unngå overgrep fra andre.

5644040[/snapback]

Ja, men da er blir det som i "gamle dager" og vi trenger da en robin hood, vis vi ikke er født rike omtrendt. Er jo de fattige som trenger støtte og hjelp, de rike klarer seg alltids.

Lenke til kommentar

5644040[/snapback]

Skulle til å si det samme. Mener naturligvis ikke at man skal kunne "plage andre" som det så fint heter i Kardemommeloven.

Nå skal det sies at jeg i denne diskusjonen har smurt litt på (det betyr ikke at jeg ikke står for det!), men liberalist er vel ikke det jeg oftest kaller meg. Markedsliberalist derimot, så nærmer vi oss! ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor tror dere skatter og avgifter er så høye som de er? Vi rike er smarte nok til å finne veier å unngå å betale skatt, da blir det middelklassen og de fattige som må betale for kaken. Det er til pass for de når de prøver å stjele fra oss. En flat skatt er det eneste som er rettferdig, noe annet gidder ihvertfall ikke jeg være med på.

Lenke til kommentar

Kan være med på flat skatt ja. Eventuelt at alt legges på som moms, og at man fjerner alt som som heter inntekts og formueskatt. Da begynner vi å snakke.

Vi vil ikke ha råd til en velfersstat slik vi har nå, i alle tider. Det er på tide og bygge den ned. Hvem er det som betaler skatt med et smil rundt munnen?

Lenke til kommentar
Men nøyaktig hvorfor er det mitt problem at de narkomane doper seg? Det er deres, ene og alene, problem. Ikke mitt. Vennligst forklar meg når og hvordan det går over til å bli mitt problem.

5643822[/snapback]

Det kalles empati (kan slåes opp i ordboka) og går inn under solidaritet, som vi heldigvis har mye av her i landet.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest alle sidene her, men jeg er enig med han her. Er ingen som tvinger noen til å bo i Norge, og vi bør alle være glade for det vi bor her, og ikke i land som f.eks. Sudan. Utakknemlige jævler...

5647505[/snapback]

Godt du klarte å bidra med noe som 50 stk allerede har sagt...

*applaus til deg*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...