Finzac Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 vil det utgjøre fare for skjermkortet hvis jeg kjører vifta på 7v, eventuellt med fanmate på mitt asus gf4 ti4400? akkurat nå så er det bare den + en gammel ibmdisk jeg hører fra maskinen. jeg vil gjerne ha litt fred å ro så jeg slipper å slå av pc'en når jeg skal "studere" er ikke veldig interessert av å bytte vifte, men jeg har ei vifte fra et kyroII-kort som jeg kunne satt på - den bråker ikke like mye. men det må bli siste utvei! Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Klarer du å få smetta en temp måler under kjølern så er du sikra da. da kan du sette på en fanmat og teste, men GF4 gir ut en god del varme da. så ...mmm... tempen er liksom avgjørende. men er seff bare å prøve da =) Vil sikkert bare oppdage litt rare pixels og litt rebooting og litt sånt hvis den blir for varm..eventuelt at alt tar fyr.... Kan jo bytte ut kjøleribba med en bedre enn og så fyre på 7v på en vifte..... har bare kjøleribbe på mitt ati radeon 7500, men det er liksom ikke sammenlignbart med ditt Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 nå har jeg vifte i døra på chieftec-kabinettet mitt pluss at jeg forsåvidt kan feste ei vifte rett over skjermkortet i cpuvifte-armen (zalman flowerpower) slik at det vil bli ganske godt luftstrømming rundt kortet. det vil vel også hjelpe en god del, for tar det fyr da kommer det til å renne fullstendig over for meg... men det kan vel ikke gå så fullstendig til ******* at det skjer? vil nødig eksprimentere meg fram dersom ingen andre har gjort noe av det samme før. _________________ ...please remedy my confusion and thrust me back to the day... [ Denne Melding var redigert av: EvilHomer på 2002-09-19 12:58 ] Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 tok mot til meg å kjørte igang. prøvde først å sett på kyro-vifta, men den ville ikke på samme hvor hardt jeg prøvde *svette møe* fikk tredd på en fanmate og dratt vifta ned på ca 6v, tenker jeg, blei faktisk ikke så ille... har ikke stressa kortet enda, men jeg har liten tro på at det skal ta fyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå