KurtM Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/24/458931.html "- USA er mindre opptatt av staters suverenitet enn noen gang. Å bruke begrepet «den lange krigen» forenkler alt, til en «dem eller oss»-konfrontasjon. Dette er helt klart en global krig, og hele verden er involvert i den enten de vil eller ikke, påpeker Paul Rogers, professor ved Bradford University. " 5661636[/snapback] Personlig ble jeg skremt når jeg leste den artikkelen. The Military industrial complex for the win. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Per i dag kan det faktisk se ut som det er slikt det kommer til å utarte seg. At vi kommer til å ende opp som muslimer, er heller ikke usannsynelig. Vi gjør jo ikke annet enn å bukke og skrape, og si "unnskyld" når vi har sakt noe som kanskje, om mulig bare kanskje, har fornermet en kise som har vært død i en god stund nå. Islam er ikke akkurat en religion som skjønne andre religioners synspunkter eller tar til tanke andre lands kulturer. Islam er Islam, og det er i mange ekstremisters øyner den eneste rette religionen å følge. Vis vi ikke vil ende opp som muslimer som må opp kl 6 om morran for å stikke rumpa til værs, må vi faktisk sette foten ned og si at nok er nok. Men så lenge vi lar dem tråkke på oss, og så lenge vi lar deres trusler om død og lemlestelse styre vår ytringsfrihet, så kommer det en dag til å kræsje stort. Jeg for min del er dritt lei av at vi ikke skal kunne si vår mening om Islam uten å ende opp med trusler på nakken, og må gå i dekning for å berge livet. Det er totalt sinnsykt at det er slik. Ytringsfrihet? Joda, så lenge vi ikke fornærmer de. Mener vi må kutte ut dumsnillheten vår nå og bekjempe hardt mot hardt. Vis de vil bli behandlet med respekt, må de behandle oss med respekt. Hvorfor skal vi respektere deres religion, livssyn og kultur når de ikke respekterer vår? Nei, tror nok det kan ende opp i en verdenskrig pga muslimske ekstremister, og da tror jeg nok vi kommer til å bombe oss selv i fillebiter. Endret 25. februar 2006 av Bear^ Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Mye bra poeng her, litt vanskeligt hva jeg skal tro, for det er så mye som høres fornuftig ut, men hva er egentligt rett? Reagerte også på en del ting da jeg leste tråden, men har glemt mye, og orker ikke lese igjennom alt igjen. Men noen sa at for ca 15år siden bombet usa irak for moro eller noe sånt, joda golf krigen var jo bare artig og irak gjorde ingenting galt med å invadere et naboland... Å hva pokker har korstogene som de kristne holdt på me på for mange hundre år siden me å gjøre i dagens situasjon? Det kan se ut som kristendomen, kanskje vesten om du vil ha utriklet seg fremover, mens islam nok ikke har kommet så langt, i forhold til hva vi drev med for mange hundre år siden. Derfor forstår jeg godt at noen vil kalle de "barnslige", men det er så trist at et fåtall ødelegger så mye for islam, islam er egentligt ganske ok, men et mindretall ødelegger mye. Og tolkningen har kanskje ikke utviklet seg like mye som kristendommen, eller hvordan jeg skal si det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå