Gå til innhold

Merkelig feil i Logitech Z-2300 volumkontroll

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt et sett med Logitech Z-2300 i litt over ett år nå. Å har i den siste tiden lagt merke til et merkelig problem når det gjelder volumregulering på anlegget.

Problemet er som følger. Jeg har som regel hatt volumet fra pc'en ("Master Volume" og "Wave") på maks og heller regulert med volumkontrollen på anlegget. Har aldri sittet lengre enn 40 cm fra høytalerene, og har ikke brukt dem som fest-høytalere heller. De har vært pent brukt. Å når jeg ikke har ønsket lyd har jeg bare skrudd lyden på fjernkontrollen helt ned. Da har det blitt stille, siden dette tross alt er helt ned.

Men når jeg nå skrur lyden helt ned på fjernkontrollen, fortsetter den høyre høytaleren å spille lyd. Jeg legger merke til at (for de som kjenner anlegget kanskje) den venstre høytaleren slutter å spille særlig hørbart omtrent når streken på volumbryteren er 1 cm fra minste innstilling. Før sluttet begge å spille her, men nå fortsetter den høyre å spille på et nivå som er omtrent passe for å høre på musikk (høyt).

Dette er ganske irriterende. Da jeg er overbevist om at det ikke skal være slik, spesiellt ikke når det har fungert i over ett år.

Er det noen som har vært borti dette problemet før, eller om det er noe jeg har klart å stille inn på pc'n min, noe jeg tviler på.

Har foresten brukt et par andre høytalere på pc'n uten å oppleve dette problemet.

P.S Noen som vet hva logitech på sine norske hjemmesider mener med "Begrenset garanti på 2 år" ? Har veldig lyst til å sende dem inn til komplett igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...