tuxerator Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Vurderer å kjøpe noen nye PC-deler eller en komplett PC. Finnes det skjermkort med åpne drivere? Må iallefall finne en mer stillegående, trenger ikke å ha noen særlig gode spesifikkasjoner. Finnes det et nettværkskort alle distroer finner? Mitt (integrert i hovedkortet) har problemer med et par distroer som f.eks Debian. Hvilken PCU er best egnet til Linux? Intel, AMD... 32-bit, 64-bit... Hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe en komplett PC, hvor kan jeg finne PC'er med Linux installert? Har sett på en del IBM PC'er, liker IBM sitt sammarbeid med Linux så IBM er aktuelt selv om det kanskje er litt dyrere, men hva gjør dem så mye dyrere og er HW godt støttet i Linux iforholdt til andre PC-produsenter? Har sett litt på denne skjermen: Lenovo ThinkVision L190 til ca 3400 Skjerm: 19" 1280 x 1024 / 74 Hz Pixel avstand: 0.294 Fargestotte: opptil 16.2 million colors Maks sync: 76 Hz x 83 kHz Video båndbredde: 135 MHz Svartid: 12 ms Bilde lysstyrke: 250 cd/m2 kontrastforhold: 500:1 Bidle maks H: 140 bilde maks V: 140 Er denne dyr i forhold til hva jeg får for pengene? Sett litt rundt på HW.no, har en del manglene spesifikkasjoner på en del ting... og jeg vet ikke helt hva som er viktig og uvesentlig for meg heller... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Skjemkort: ATi 9200 (Mener og huske at olear kjørte åpene drivere på det) Netverkskort: Realtek RTL8139 CPU: AMD64 med 32-bits distro. Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Skjemkort: ATi 9200 (Mener og huske at olear kjørte åpene drivere på det) Jepp. Anbefaler Radeon 9000-9250. Intel har etter min mening de beste (åpne) driverene , men de får man ikke kjøpe i løs vekt (bare på HK). Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Var ikke gode spesifiasjoner på den skjermen med tanke på prisen. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Takker for svar, finner ikke Realtek RTL8139 kortet. Når jeg sa open source skjerm kort tenkte jeg mest på helt åpne skjermkort. Hi. Someone at Tech Source forwarded me your email. Tech Source dropped the open graphics project in February of 2005, so a few of us at Tech Source decided to continue it on our own in our spare time. Progress is therefore slow but nevertheless positive. We're almost finished with the schematics for the first product and we'll be able to release that for public review some time soon. Thanks. Oh, one other thing, for more details, look through the variousarticles on KernelTrap.org about the Open Graphics Project. That will get you up to date. Har ikke fått tid til å lese artiklene til Timothy Miller, men synes det høres lovende ut. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det er fordi Realtek RTL8129 er et chipset, ikke et kort. Vanlige nettverkskort fungerer stort sett uansett, så det spiller ingen rolle hva du velger. 3Com er safe bet. Mest sannsynlig vil du ikke ha problemer med ditt integrerte heller. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Har ikke noen problemmer med sk98lin driveren heller (Marvel). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå