Gå til innhold

Spill PC - til ca 17 000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men..

Hva vil jeg trenge av ledninger, og mindre "åpenlyse" ting når jeg skal bygge :)

5648673[/snapback]

Vell du trenger vell egentlig ikke så mye mer, i og med at de aller fleste ledningene får du ved kjøp av hovedkortet. Det følger også med en del med skjermkortet også.

All innmaten skal ivhertfall følge med (og mye,mye mer). Ledninger uttenfor pcen kan være f.eks en strømkabel, hvis det ikke følger med, eller en DVI kabel. På den skjermen fulgte det med DVI kabel hos vennen min som nylig har kjøpt skjermen.

JO, også trenger du en stjerneskrutrekker. :D

tenkte at jeg skulle opplyse om at to 7800 GT i SLI holdes tilbake av en uklokket X2 4400+ (i 1280 x 1024), men det skader ikke og ha litt for mye karft heller.

De blir nok holdt litt igjen ja, (kommer forsåvet mye ann på spillet).

I f.eks Fear og COD2 så strekker ikke mine 6800U i SLI til. Dette pga mye shadere osv.. i spillene som krever masse skjermkort kraft, og når du aktiverer f.eks 4/8/16x AA da SLITER skejrmkortene rett og slett! Med 16xAA så vil nesten skjermkortene være begrensning i HL2! :D

Men når det blir mer og mer multisampling i spill, så skal du nok se at cpuen kan dytte skikkelig ifra. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja jeg har bestemt meg for dual core :)

Men det blir med 1 mb cache, bruker heller mer på skjermkort, og dytter frem et x1900xt :)

Tror ikke jeg vil satse på å doble det, med to master, når det blir aktuelt er det vell heller utdatert :)

En bedre kabel til skjerm, kan det ha noe å si ?

Takk så mye andrull for tipsene :)

Har du et hovedkort tips, nå som jeg har bestemt meg for et enkelt x1900xt ? :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om du misforstod meg, når jeg mente at du trengte et master kort. Du trenger nemelig ikke 2 master, bare et valig X1900Xt (som du kjøper nå) og senere kjøpe et masterkort.

Jeg har tre forslag til hovedkort. Hvis du f.eks går for et X1900Xt, så tror jeg at dette kortet klarer å kjøre 2*1900Xt (et av den er master). Som er godt å ha hvis du skal oppgradere en annen gang. Grunnen til at jeg tror det skal gå fint med 2*1900XT er at hvis du trykker på en link inne i hovedkortet, så kommer X1900Xt i crossfire reklame opp osv..

Og da er det dette kortet jeg snakker om:

310882 Asus A8R-MVP, ATI CrossFire 939 937,00kr

Men på den andre siden så er det kortet som jeg synes er best i alt, dette:

310808 Asus A8N-SLI/Premium, nForce4, S939 1.317,00kr

Det støtter ikke crossfire, men SLI, men siden du går for ati så får du da ikke bruk for den tingen, men selve kortet er bra. :thumbup:

Den siste er litt billigere, men en utgave av det premium kortet over, uten SLI og noen finesser. Et problem med kortet er at vifta bråker mye, og svært mange av dem blir ødelagt etter noen måneder, så det anbefales å kjøpe en ny kjøler til det, når du først skal bygge.

310774 Asus A8N-E, nForce4 Ultra, S939 781,00kr

Men til kjøling så trenger du egentlig ikke noen nye kjølere, allle kjølerene du trenger følger med. MEN disse har en tedens til å bråke og er ikke særlig effektive.

Hvis du kjøper en ny kjøler er det gjerne to ting du vil oppnå, og det er at du trenger en kaldere prosessor eller skjermkort, fordi du vil overklokke mer. En annen ting er fordi du vil ha minimalt med støy.

Kjøper du asus A8N premium trenger du ikke tenke på å sette på en ny kjøler til det kortet, men til de 2 andre kan det være en fordel, hvis du vil ha mindre støy. (spesielt til det siste kortet A8N)

Til CPU, så bråker den sånn middels mye, og er ikke noe særlig til f.eks overklokking. Den kan med fordel byttes ut med noe ikke altfor dyrt, som f.eks:

321148 NorthQ NQ3312BL Giant UFO, 120mm 269,00kr

(denne er ganske stor, og det kan hende den ikke passer helt.)

Men en som er liten, støysvak,god, dyr, er:

320974 Asetek VC Ultra Low Noise For S754/S939 377,00kr

Til skjermkort, så tror jeg ATI har satt på en ganske så god kjøler til X1900XT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...