Breivik. Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hei Har en Volvo 460 94 modell uten ABS. Er det mulig å ettermontere dette? Ser at de fleste andre 460'ene har ABS. Skjønner at dette kan virke som et dumt spørsmål på noen.- Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det går an,men du må skifte så mye at du ville bli rikskjendis hvis du gjorde det på den bilen. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Mulig er det vel sikkert, men vil tro det er rimelig mye jobb da. Måtte jo i såfall være å få tak i en delebil som har det for å ta alt man trenger av deler fra den. Vet ikke hvor mye av det elektriske som er lagt opp fra før, men vil tro det meste av ledninger ligger der. Må jo bytte bremseservoen og hovedenheten til bremsene. Sr at noen bremserør er litt anderledes med ABS. I tillegg skal det vel en sensor på hvert hjul, men ikke helt sikker på hvor den skal sitte. Har vurdert å gjøre det selv, men har ikke funnet ut om det er bryet verdt enda. Edit: Morten B var vist litt før meg. Endret 20. februar 2006 av trondbue Lenke til kommentar
JonV Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Det er ikke verdt det. Lednings nett i bilen må byttes. Spindler foran må byttes. Drivaksler foran må byttes. Alt av rør må byttes. Bytte servo pumpe. bytte masterpumpe. Montere Abs pumpe. Nye bremse Calipere foran og bak. Nye bremse skiver og klosser foran og bak. Og seff så må da vaire til handbrekket byttes ut pga ny type bremser bak. Og til slutt så må bilen typegodkjennes på nytt. Har sikkert glemt noe men det er en sikkelig møkkajobb, Har tidligere gjort det på en fabriks ny 460 og det er ikke noe å anbefale. Endret 20. februar 2006 av JonV Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jobber du på Bilia på Økern JonV? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det er ikke verdt det.Lednings nett i bilen må byttes. Spindler foran må byttes. Drivaksler foran må byttes. Alt av rør må byttes. Bytte servo pumpe. bytte masterpumpe. Montere Abs pumpe. Nye bremse Calipere foran og bak. Nye bremse skiver og klosser foran og bak. Og seff så må da vaire til handbrekket byttes ut pga ny type bremser bak. Og til slutt så må bilen typegodkjennes på nytt. Har sikkert glemt noe men det er en sikkelig møkkajobb, Har tidligere gjort det på en fabriks ny 460 og det er ikke noe å anbefale. 5638329[/snapback] Se her ja, lang nok smørbrødliste til et "styremøte i Aker RGI" Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Spørs om ikke JonV gikk på dataen og sjekka delekatalogen og fant hva som var forskjellig. JonV KAN være en kar jeg har jobba sammen med ei lita stund. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Spørs om ikke JonV gikk på dataen og sjekka delekatalogen og fant hva som var forskjellig. JonV KAN være en kar jeg har jobba sammen med ei lita stund. 5650431[/snapback] Har hørt rykter om at han er Fantomet :!: Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Dropper i hvert fall den tanken om bilen min! Den listen der var jo dobbelt så lang som fryktet, men regnet egentlig med det var endel jobb da. Får heller kjøpe ny bil hvis jeg skal ha ABS. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Shitt gjenkjent :S Løpe og gjemme seg bak brannmuren :S Men sjekket ikke katalogen da Har gjort jobben tidligere. Hmm Leonardsen Endret 23. februar 2006 av JonV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå