exmith2k Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hei. Hvor på nettet får jeg tak i chip til 96mod polo? Og styling osv ?! Noen som har erfaring med trimming av polo ? -Stian Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Alt kan trimmes, men koster jo fort mye kroner. Å chippe en ren sugemotor, som det f.eks er i polo, har ofte lite for seg. Mye penger for lite hk. - Turbokonvertering kan man ta ut en del mer med, men det koster mye kroner igjen. Pm så kan man prøve å finne ett oppsett til deg om det er av interesse, men vær forbredt på at det koster en del kroner. Magnus Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Poloen er jo egentlig rundt 100hest fra utlandet, så kommer den til Norge, og dem blomberer den ned til ca 75 hest. Dem sa også at hvis jeg chippa poloen, så brukte den mindre bensin. Lenke til kommentar
LCK Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 He he he, hvor har du hørt det hen? Det stemmer at du får polo med 100 hester, men disse har en 1,4 16V motor og ikke 1,6 8V motoren som du sikter til med sine 75 hk. Man får jo også 1,6 16V med 120 hk og 1,4 8V med 60 hk. Og dette med å chippe en 1,6 8V motor har jo veldig lite for seg. Uansett om den bruker mindre bensin vil du jo ikke spare inn dette med tanke på hva chippingen vil koste. Så chip i disse motorene koster mer enn det smaker. Kjøp deg heller et turbokit fra SLS i tyskland eller bruk pengene på noen fete dorullfelger Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Som de fleste sier, tror ikke du har så mye å hente på å trimme denne motoren.. Kjøp deg nytt luftfilter og eksos, så får du vertfall litt penere lyd. Så bruker du resten av pengene på styling, senkesett og felger. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Chip er mest for turbomotorer, der er det mest muligheter med det. Lenke til kommentar
LCK Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Ja, chip gjør seg best på turbomotorer. Det du får med chip er vel noen få hester og 10-20 nm ekstra. Det smaker vel ikke så godt når man må ut med 7-8000 for chippinga? Har en audi jeg skal chippe til våren. Den har 230 hk nå, med den vil jeg kanskje få 290 hk med chip. Dette vil koste meg 3000,- i sverige vel å merke Endret 4. mars 2006 av LCK Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 He he he, hvor har du hørt det hen? Det stemmer at du får polo med 100 hester, men disse har en 1,4 16V motor og ikke 1,6 8V motoren som du sikter til med sine 75 hk. Man får jo også 1,6 16V med 120 hk og 1,4 8V med 60 hk. Og dette med å chippe en 1,6 8V motor har jo veldig lite for seg. Uansett om den bruker mindre bensin vil du jo ikke spare inn dette med tanke på hva chippingen vil koste. Så chip i disse motorene koster mer enn det smaker. Kjøp deg heller et turbokit fra SLS i tyskland eller bruk pengene på noen fete dorullfelger 5690046[/snapback] turbokit fra SLS sier du ? Er det bra for motoren? Hørt at det sliter godt på motoren. Pris sånn ca? Bilen er styla å har felger, senka osv, mangler bare litt mer gamp Men kan jeg på noen måte få mer hester utav poloen min ? Uten å bytte hele motoren osv Lenke til kommentar
LCK Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Ja, SLS tuning i tyskland selger ferdige kit til 1,4 8V og 1,6 8V ihvertfall. Er nok ikke noe problem å bruke et slikt kit, er jo ikke høye trykket da. Tror motoren blir kjørt på 0,5-0,6 bar, disse kitta er jo laga for at det skal holde. Skal man ha hester det blir glede ut av vil det jo koste. Personlig synes jeg det blir for dumt å bruke masse penger på kam eller chip for så å måtte sitte å kjenne etter om det går noe bedre! Da er det bedre å bruke litt penger å kjøpe et turbokit,kompressor eller bytte til en 1,4 16V motor evt en 1,6 16V. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hvis du skal få ut mye hk, så er en 16v motor en fordel å ha som basis. Og forbred det på å bruke en middels formue! Råder, veiv, stempler, porting av topp, kammer, turbo, grenrør, innsug, dyser, ny motorstyring, intercooler er vel i grovetrekk noe av det du må regne med. Men ett oppsett for bare "litt mer" hk, kan fint lages selv og. f.eks en K03 turbo, intercooler og mekanisk bensintrykksregulator gjør at man kan justere seg inn på f.eks 0.4-0.5 bar. 1.4 8v motoren har pleid å holde opp på 0.8-0.9bar, på de vi har prøvd her i distriktet.. Så trenger ikke kjøpe "dyre" ferdigkitt heller.. Magnus Lenke til kommentar
LCK Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hvis du skal få ut mye hk, så er en 16v motor en fordel å ha som basis. Og forbred det på å bruke en middels formue! Råder, veiv, stempler, porting av topp, kammer, turbo, grenrør, innsug, dyser, ny motorstyring, intercooler er vel i grovetrekk noe av det du må regne med. Men ett oppsett for bare "litt mer" hk, kan fint lages selv og. f.eks en K03 turbo, intercooler og mekanisk bensintrykksregulator gjør at man kan justere seg inn på f.eks 0.4-0.5 bar. 1.4 8v motoren har pleid å holde opp på 0.8-0.9bar, på de vi har prøvd her i distriktet.. Så trenger ikke kjøpe "dyre" ferdigkitt heller.. Magnus 5753458[/snapback] Hmm,jeg trenger noe stæsj til denne Hva havner delene jeg trenger på? Tenker ikke da på forsterkning av motoren osv, bare for å kjøre på lavt trykk Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Spør om det samme jeg og, få turbo i 1,6 V 8 polo Ca pris. Å hvor jeg kan få tak i det. Men merker jeg det godt etter jeg har fått turbo i den ? Lenke til kommentar
paradude Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Spør om det samme jeg og, få turbo i 1,6 V 8 poloCa pris. Å hvor jeg kan få tak i det. Men merker jeg det godt etter jeg har fått turbo i den ? 5762339[/snapback] Endret 17. mars 2006 av paradude Lenke til kommentar
paradude Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 hmmm...nye dekk blant annet? har ikke turt og trødd hardt på med den noe smale dimensjonen på felga:) Hvis du skal få ut mye hk, så er en 16v motor en fordel å ha som basis. Og forbred det på å bruke en middels formue! Råder, veiv, stempler, porting av topp, kammer, turbo, grenrør, innsug, dyser, ny motorstyring, intercooler er vel i grovetrekk noe av det du må regne med. Men ett oppsett for bare "litt mer" hk, kan fint lages selv og. f.eks en K03 turbo, intercooler og mekanisk bensintrykksregulator gjør at man kan justere seg inn på f.eks 0.4-0.5 bar. 1.4 8v motoren har pleid å holde opp på 0.8-0.9bar, på de vi har prøvd her i distriktet.. Så trenger ikke kjøpe "dyre" ferdigkitt heller.. Magnus 5753458[/snapback] Hmm,jeg trenger noe stæsj til denne Hva havner delene jeg trenger på? Tenker ikke da på forsterkning av motoren osv, bare for å kjøre på lavt trykk 5755934[/snapback] hmmm...nye dekk blant annet? har ikke turt og trødd hardt på med den noe smale dimensjonen på felga:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå