LarsP Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Jeg er så heldig at jeg har fått meg en iPod Nano i bursdagsgave. I den sammenheng så tenker jeg på å gå til innkjøp av nye hodetelefoner. Til nå har jeg brukt et gammelt par Denon HD-650. De gir god lyd, men begynner å bli stygge. I tillegg er de latterlig store i forhold til Nano'en. De jeg har tenkt på: AKG K-26 SENNHEISER PX 200 Pris er egentlig ikke det viktigste så lenge hodetelefonene er lette og lettdrevne. Endret 20. februar 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hørt masse på bra om AKG K-26 så det er vel egentlig ett ganske godt valg, men jeg syns de ser helt jævli ut Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Synes de er ganske så sexy jeg. Linker til noen (seriøse) tester? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg har såvidt prøvd begge to, og de låter helt kurrant. AKG'en har nok litt mer bass, så det kan hende at den passer Nano'en litt bedre. iPod'ene er vel kjent for å litt tynn bass i utgangspunktet. AKG'en demper nok litt bedre, men er jo litt større. Uansett, begge to er bra valg. Bare et lite tips, sjekk Produktguiden her på HW, mistenker at du finner begge modellene en god del billigere enn hos de du linket til. ;-) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Takk for svar. Hvordan fungerer noen av Sennheiservariantene? - HD 435 - HD 485 - HD 515 - HD 555 Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 jeg har hatt to utgaver av sennheiser px100 (nesten den samme som 200)....ledningene rundt 3,5''-pluggen tok kvelden etter 1-2 måneder på begge to. pluggene er konstruert veldig klønete...på de fleste headset er plasten bøyd i en diskret 90-graders vinkel med hard plast, mens px100 hadde denne i mykere plast, og den står i tillegg rett ut. naturlig nok ble den utsatt for masse bøying og press i løpet av dagen. men det kan jo hende du er mer forsiktig med headset enn meg. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Jeg ville helt klart gått for Ultrasone. Har brukt Ultrasone Hd555 utrolig mye til bærbart bruk, og det fasinerer meg hvor mye de tåler, og hvor god lyd de har til en billig penge. Ultrasone HFI555 Det som er det negative med Sennheiser, LarsP, er at pluggene er 6.3 Mm, og du må bruke en 3.5Mm adapter for å spille med de. Det tilsvarer lang plugg noe som kan ødelegge mini-jack-inngangen. Men dog. På noen HD-modeller, vel og merke. Bruker Nano selv, og det passer best med små plugger. Spør Kjetil (Glint) om hvordan hans Shure-propper funker. Det kan også være et alternativ. Endret 21. februar 2006 av Hylo Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Bruker Nano selv, og det passer best med små plugger. Spør Kjetil (Glint) om hvordan hans Shure-propper funker. Det kan også være et alternativ. 5640990[/snapback] Og det var de jeg endte opp med. Grunnen til at jeg valgte pluggene var at jeg også trengte noe jeg kunne trene med. Praktisk og rimeligere. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Godt valg. 4 Gb's Nano? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Godt valg. 4 Gb's Nano? 5641047[/snapback] Det medfører riktighet. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Fikk mine AKG i forrige uke og kjempefornøyd Anbefales! Banker porta pro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå