bucketofcack Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Skal flashe BIOS på et A7N266-e hovedkort, men AsusUpdate misslykkes i når den skal verifisere den nye biosen , sletting av gammel BIOS går dog greit. Noen som har noen tips? Har nemlig kjøpt ny cpu til denne maskinen, en xp2600+ , men den nåværend BIOS støtter ikke cpuer bedre 1800+ elns. EDIT: Legger ved bilde fra AsusUpdate: Endret 21. februar 2006 av bucketofcack Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hvis AsusUpdate flasher fra windows, har du disablet antivirus? Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Oooooooooooooooopppppsss! Skjermen vil ikke skru seg på etter restart! Har febrilsk skifta cpu, minne og skjermkort, uten resultat. Virker som at BIOSen faktsik ble sletta da Updaten ikke fungerte, og nå starter kun harddisker og vifter. Noen som har forslag?? Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Hvis AsusUpdate flasher fra windows, har du disablet antivirus? 5639523[/snapback] Nei.. sikkert derfor det gikk skeis da.. Er man nødt til å disable antivirus først? Forslag til hvordan dette kan fikses fort? Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Morro! Det der har jeg gjort selv engang. Måtte bytte hk. Du har sletta biosen din. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Morro! Det der har jeg gjort selv engang. Måtte bytte hk. Du har sletta biosen din. 5639609[/snapback] Men ville det ikke holde med å kjøpe en ny BIOS-brikke, fra badflash? Slipper jeg ihvertfall å måtte få tak i nytt hovedkort.. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Bytta mitt jeg og sa det ikke funka. Fikk nytt Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 ok, pust rolig og tell til 10. har gjort samme feilen jeg også.. .måtte kjøpe nytt HK. MEN det går an å fikse det.. asus har lagt til en funksjon på alle nye HK som lar deg gjennopprette bios dersom du skulle slette den, slik du har gjort nå. Skal stå forklart godt i manualen hvordan du gjør det. Ellers får du bare ringe til ASUS kundesupport, Telefon nummer får du fra forhandleren din. Så det er mulig å løse problemet... =) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Heh ... tabbe. Til neste gang: Når man flasher BIOS i Windows og noe går dårlig, så IKKE under noen omstendigheter restart maskina. Hvorfor? Fordi maskina faktisk er på i windows, og der kan man gjøre ganske mye mer enn hvis maskina ikke booter opp "what so ever". F.eks kan man forsøke å flashe en gang til ... Men altså, det her kommer ekstremt an på eksakt hva som skjer når du skrur på maskina. Har klart å redde maskina etter en flashing som gikk litt skeis. Tok riktig nok godt over 12t med arbeid før det var "up and running". En ting til: Det her trenger overhode ikke være din skyld. Awdflash, som brukes av en rekke produsenter (deriblant Asus), er direkte ustabilt og tidvis bingo. Dette gjelder i førsterekke dos-versjonen, men jeg tviler ikke et sekund på at dette også vil gjelde for win32-versjonen. Edit: Hvis du poster 100% eksakt det som skjer, og ev. står på skjermen når du booter så er det mulig jeg kan hjelpe deg på vei her med noen tips. Endret 24. februar 2006 av Ernie Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Heh ... tabbe. Til neste gang: Når man flasher BIOS i Windows og noe går dårlig, så IKKE under noen omstendigheter restart maskina. Hvorfor? Fordi maskina faktisk er på i windows...(..) En ting til: Det her trenger overhode ikke være din skyld. Awdflash, som brukes av en rekke produsenter (deriblant Asus), er direkte ustabilt og tidvis bingo. Dette gjelder i førsterekke dos-versjonen, men jeg tviler ikke et sekund på at dette også vil gjelde for win32-versjonen. Edit: Hvis du poster 100% eksakt det som skjer, og ev. står på skjermen når du booter så er det mulig jeg kan hjelpe deg på vei her med noen tips. 5656717[/snapback] Holder også en knapp på Awdflash! Har lagt ned pcen nå, men kan sjekke senere om det behøves. Det som skjer når den skrus på er at Vifter, HD, og cd-rom (tror jeg) starter opp. Deretter kommer "tikkingen" fra HD, og akkurat da du tror skjermen sier *skrupåtvlyd*, skjer det ingenting.. Vet ikke om det er dette du lurte på da. Men som sagt, trenger du mer info kan jeg springe opp på loftet, hive ut det lånte hovedkortet og sjekke en gang til.. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Heh ... tabbe. Til neste gang: Når man flasher BIOS i Windows og noe går dårlig, så IKKE under noen omstendigheter restart maskina. Hvorfor? Fordi maskina faktisk er på i windows...(..) En ting til: Det her trenger overhode ikke være din skyld. Awdflash, som brukes av en rekke produsenter (deriblant Asus), er direkte ustabilt og tidvis bingo. Dette gjelder i førsterekke dos-versjonen, men jeg tviler ikke et sekund på at dette også vil gjelde for win32-versjonen. Edit: Hvis du poster 100% eksakt det som skjer, og ev. står på skjermen når du booter så er det mulig jeg kan hjelpe deg på vei her med noen tips. 5656717[/snapback] Holder også en knapp på Awdflash! Har lagt ned pcen nå, men kan sjekke senere om det behøves. Det som skjer når den skrus på er at Vifter, HD, og cd-rom (tror jeg) starter opp. Deretter kommer "tikkingen" fra HD, og akkurat da du tror skjermen sier *skrupåtvlyd*, skjer det ingenting.. Vet ikke om det er dette du lurte på da. Men som sagt, trenger du mer info kan jeg springe opp på loftet, hive ut det lånte hovedkortet og sjekke en gang til.. 5673926[/snapback] Hmm ... nei, tror det er rimelig fortapt det der. Hotflashing eller utskifte av bios er nok eneste mulighet. Hvis den har støtte for flashing av seg selv (ikke i DOS, Windows e.l) slik som mitt (trykke Alt + F2 når maskina starter) så kanskje det går ved å kjapt trykke Alt + F2 (eller hva det nå måtte være). Lenke til kommentar
Zink Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 >Skal flashe BIOS på et A7N266-e< EDIT: Legger ved bilde fra AsusUpdate: Bildet viser A7N266-C ? Uansett, har du prøvd clear cmos/reset bios og reflashe med floppydisk? Evt. se jumperen 'CRLTC' på side 20 i manual A7N266-C Hvis BootBlock er korrupt er det kjørt, men uskadet så kan floppydisk brukes. Skjermen kobles til et PCI skjermkort - det kan også gå med AGP, men trolig ikke. Se om floppylampa lyser når pc starter. Lage en oppstartdiskett, legge inn flash-programmet og pakke ut riktig bios-fil til disketten. a7n266-c Bios http://www.biosman.com/biosrecovery.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå