Tor Haakon Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Vet ikke om denne burde stått i styling delen, men la gå... Har vært uheldig å fått sprekk i begge tåkelyktene på min Passat 96 mod. Har hørt om noen Passat (35i B4) og Golf 3 eiere som har opplevd det samme. Skal sende lyktene tilbake, og får forhåpentligvis nye. Men det hjelper ikke stort om de skulle sprekke igjen Har litt vondt for å tro at det skyldes stein sprang, da glasset gikk med ca 1 ukes mellomrom. Noen flere som har vært borti det samme eller? Er tåkelysene på overnevnte modeller spesielt utsatte? (med tanke på lyktene/plassering) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hvem er Stein og hvorfor sprang han i tåkelysene på bilen din? Tror heller ikke det ble sprekker fordi Stein sprang sin vei. Ser du orddelingsfeilene dine? Topic: Tåkelys fra 'piratmerker' tåler ofte ikke varmen som pærene utvikler, og sprekker av den grunn. At du har riktig watt på pærene er i tillegg et must. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Eller har du senka bil og brukt frontfangern din som "snøplog" mens tåkelysene stod på? Da kan nemlig glassene sprekke fordi de blir konstant nedkjølt av snø... Store temp forskjeller på kort tid = sprekker Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Mange opplever å få glassene på tåke/kurvelysenen ødelagt i forbindelse med vask av bilen i sånne "gjør-det-selv-båser" hvis man lar lysene være påslått ved vask. Glodvarme glass når man spyler med kaldtvann - ingen god kombinasjon... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Er visstnok en del som opplever det samma med Golf 3, inkludert meg selv.. Har nye glassklare (som visstnok er enda mer utsatt) som skal på til våren tenkte jeg. Men om det er veldig kaldt ute så er det kanskje ikke så lurt å bruke dem.. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Har snakket med en som selger div. lys. Han kunne fortelle meg at det antagelig skyldes vann. Det blir jo som nevnt tidligere, temp. forskjeller. Det var ikke å anbefale å bruke de på våt vei, da vann blir kastet opp (bak lysene) og inn via luftingen (inn i reflektoren). Høres rimmelig fornuftig ut i mine ører, så jeg regner med det er dette som er skylden. Evt. sørpe som har lagt seg utenpå glasset (har opplevd det enkelte ganger). Btw vann: var vann i den ene lykta. Da jeg hadde plukket de av så jeg at det var brune brenn-merker både inne i lykta og utenpå. Tyder på at det har vært fryktelig varmt inne der Om disse påstanderne er riktige (det med vann), noen som vat hvordan en kan "skjermer" bort vann spruten? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) kan tenkes at du subber neddi med frontfanger slik at glasset sprekker.. Jeg hadde det problemet. Dyrt siden man må ha en helt ny spreder. Endret 28. februar 2006 av freddy85 Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Det var ikke å anbefale å bruke de på våt vei, da vann blir kastet opp (bak lysene) og inn via luftingen (inn i reflektoren). 5678718[/snapback] Dumt med en bil som ikke kan kjøre på våt vei..... Jeg synes du skulle få nye lykter. Reklamasjon? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Må da vel gå an å tette bak lyktene eller noe slik at det blir vanskeligere for vann og skitt å komme inn? Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Det var ikke å anbefale å bruke de på våt vei, da vann blir kastet opp (bak lysene) og inn via luftingen (inn i reflektoren). 5678718[/snapback] Dumt med en bil som ikke kan kjøre på våt vei..... Jeg synes du skulle få nye lykter. Reklamasjon? 5702947[/snapback] Har sendt de inn i forige uke. Håper jeg får nye Må da vel gå an å tette bak lyktene eller noe slik at det blir vanskeligere for vann og skitt å komme inn? 5702994[/snapback] Det er nettopp derfor jeg laget dette emnet, for å unngå at evt. nye lykter skulle sprekke Har tenkt i de baner jeg også. Skal se litt på det. Og om teorien stemmer (det med vann), går det ann å slå av lysene når veien er våt. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Eller tette luftingen? Bare tenker på vanlige kjørelys som ikke har det (har ikke studert hver millimeter av lyktene mine), men mener det er noen som borer et par små hull i lyktene for å få ut fuktigheten om det dogger inne i selve lykta, noe som tyder på at de er tette fra før... Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Har forstått det slik at hovedlysene stort sett har lufting. Mulig jeg tar feil. Men 1000-metringer har ikke lufting. Men det blir neppe bra å bare tette luftingen. Den er jo ikke der bare for morro`s skyld En av oppgavene er å unngå dugg. Mulig den kjøler ned lyktene også (det vet jeg ikke). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå