Opus Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Da jeg kom hjem etter knipsetur i fjæra idag oppdaget jeg at øyemuslingen hadde funnet ut at den skulle bli igjen i fjæra(er jo tross alt en musling). Spørsmålet er om det er noen av de andre øyemuslingene til Canon som er kompatible med 350D. Både 350D, 20D og 5D kan bruke samme type øyemuslingforlenger(EP-EX15), dette må da bety at muslingen fra 20D(Eb) og 5D(Eb) passer 350D(Ef)? Tilleggsspørsmål; Er det da noen mulighet for å lure på plass mattskiver på 350D, da dem kan benyttes på 5D? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det siste kan du nok ikke, men kompatible øyemuslinger finnes det flere av. Det stod noe i en annen tråd, under Annet, tror jeg. Diskusjonen gjalt egentlig prisen, mens en bruker hadde funnet en alternativ musling fra en annen modell. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Skal si du er rask å svare. Har letet i "Annet", og kan ikke finne emnet, men ren logikk skulle vel tilsi at muslingen til 20D/5D skal passer 350D når forlengeren gjør det? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg har kjøpt meg et par forskjellige stykker på EBAY, ga rundt 30 kroner stk + 4 dollar i frakt. Mest for å prøve litt hva som er og hvordan det funker. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Garantert samme sak. Kanskje det var i Objektiver o.a. Et sted var det, mulig det var Butikker og Netthandel. Jeg er for gammel til å huske på slikt. Min musling holder seg der den skal, hvis ikke så får den bank. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Garantert samme sak. Kanskje det var i Objektiver o.a. Et sted var det, mulig det var Butikker og Netthandel. Jeg er for gammel til å huske på slikt. Min musling holder seg der den skal, hvis ikke så får den bank. 5637451[/snapback] Kanskje den proever aa roemme fordi du er voldelig. Redsel er tross alt en god grunn til aa stikke av. Min oeyemusling har det med aa dette av (et par ganger til naa), men jeg foelger alltid med saa. Er bare naar jeg loefter opp av baggen at det skjer. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Nei, min holder seg der den skal. Den skjelver nok i knærne (?) med tanken på å rømme fra en så streng eier som meg, serru... Lenke til kommentar
BMP Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 kansje det er noen humørsyke muslinger der ute. At de ikke liker å bli stirret på eller i hele tiden! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Nei, min holder seg der den skal. 5637597[/snapback] Og den ser slik ut? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Hmm... Kan virke som om okkularet er litt mindre på 20D Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Ser kjent ut. Har ikke kamera foran meg nå, men det er muslingen fra 20D, etter min hukommelse. Finner jeg ut senere i kveld, at hjernen min er for råtten til å huske utseende på mitt eget kamera, så gir jeg umiddelbart beskjed. Gidder bare ikke gå opp og hente det nå, for å kunne se etter evt. forskjeller, men det ser likt ut. Min er veldig snill. Tar du den ofte av og på, for å bruke sladden foran okularet? Edit: Syntes det manglet litt gummi, ja. Stoler aldri på nøtten min til noe annet enn det som er noen år gammel viten. Det er korttidsminnet som går først, eller kanskje jeg er i ferd med å bli senil? Til mitt forsvar kan jeg si at jeg ikke har imaginære samtaler med døde familiemedlemmer Endret 20. februar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Har tatt den av fra tid til annen, men det er åpenbart ikke noen god idè. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Hehe, du har rotet bort din også, ja. Når jeg først er ute etter ny musling skulle jeg funnet en som er mer lystett. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Å nei, du. Det ville jeg aldri tillate. Mente at det så ut som litt lite gummi på den første muslingen du viste, i forhold til den som faktisk står på 20D. Tror grunnen til at min holder seg på plass, er at jeg aldri bruker flere sekunder lang lukkertid. Dermed må den aldri av, for å erstattes med sladden. Det har forøvrig ingenting med råtne nøtter å gjøre Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Å nei, du. Det ville jeg aldri tillate. Mente at det så ut som litt lite gummi på den første muslingen du viste, i forhold til den som faktisk står på 20D. Tror grunnen til at min holder seg på plass, er at jeg aldri bruker flere sekunder lang lukkertid. Dermed må den aldri av, for å erstattes med sladden.Det har forøvrig ingenting med råtne nøtter å gjøre 5638489[/snapback] Har forstaatt det saann at det kan komme lys inn i okularet, og at man derfor dekker det til paa lange lukkertider. Hvorfor paavirker dette eksponeringen egentlig? Speilet er jo oppe, saa det burde etter min logikk ikke gjoere noe... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Det er jeg egentlig helt enig i, men hva vet jeg. Bruker sjelden mer enn et sekund lukkertid, så for meg er det unødvendig uansett. Har faktisk rotet bort originalreimen, fordi jeg aldri brukte reim i starten (bare bag). Da jeg begynte å reise, så fant jeg ikke reimen. Da måtte jeg finne frem en god, brei og rød Eos-reim i steden. Den fungerer greit for meg, og man kan ikke se med en gang at kamera er digitalt. Er nok ingen measurebator, selv om jeg virker slik av og til Endret 20. februar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Det er jeg egentlig helt enig i, men hva vet jeg. Bruker sjelden mer enn et sekund lukkertid, så for meg er det unødvendig uansett. Har faktisk rotet bort originalreimen, fordi jeg aldri brukte reim i starten (bare bag). Da jeg begynte å reise, så fant jeg ikke reimen. Da måtte jeg finne frem en god, brei og rød Eos-reim i steden. Den fungerer greit for meg, og man kan ikke se med en gang at kamera er digitalt. Er nok ingen measurebator, selv om jeg virker slik av og til 5638873[/snapback] Her saa var reimen det foerste som gikk paa. Bruker baade reim og bag, rett og slett fordi jeg er redd for aa miste kamera i bakken. Det er en billig forsikring mener naa jeg Har enda ikke hatt bruk for lange eksponeringstider. Har ikke stativ (jeg fikk et gammelt av vertsfaren min. Det datt sammen ). Menmen. God natt Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Da jeg kom hjem etter knipsetur i fjæra idag oppdaget jeg at øyemuslingen hadde funnet ut at den skulle bli igjen i fjæra(er jo tross alt en musling). Eller "øyemuskel" som mange kaller det :!: Sorry... måtte bare. Vi har en liten bok på jobben der vi fører opp morsomme feiltolkninger og spørsmål fra kunder. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Du må starte en egen tråd med ukentlige/daglige innslag fra den boken. Vær så snill da, Afseth. Jeg lover å være snill hvis du gjør det Lenke til kommentar
BMP Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 hehe, jeg jobba i musikkbutikk og der hadde vi det samme. Utrolig mange feil som sies. Støtter PMnormal Afset, opprett en tråd med disse feiltolkninger og spørsmål fra kundene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå