Lars-Erik Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Ga opp å bytte til LCD forrige gang fordi de eneste skjermen som hadde nogenlunde rask responstid desverre hadde TN panel og dårlig innsynsvinel (som gjør at skjermen blir lysere/mørekere oppe nede og ikke like hele veien). Jeg vet at VA paneler gir helt jevne farger og lysstyre (har det på jobben), men de hadde den gangen veldig dårlig responstid (etterslep, hakking på spill etc). Har det skjedd noe? Finnes det raske 17" eller 19" med perfekt innsynsvinkel nå, og som ikke koster en formue? Skulle det ikke komme noen nye panel-typer? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det har skjedd ganske mye med LCD de siste årene, omtrent alt med de har blitt bedre Det er en skjerm som er mye anbefalt her på forumet, og den heter Samsung 930 BF. Komplett kjører denne på tilbud denne uken til 2795,- Satt ned fra 3395,- Denne skjermen anser jeg som et godt kjøp for tiden Samsung 930 BF på Komplett.no til 2795,- Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 De nyeste VA og IPS-panelene er visstnok veldig bra, men du finner nok ikke de i skjermer under 5000, tror jeg. Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Det har skjedd ganske mye med LCD de siste årene, omtrent alt med de har blitt bedre Det er en skjerm som er mye anbefalt her på forumet, og den heter Samsung 930 BF. Komplett kjører denne på tilbud denne uken til 2795,- Satt ned fra 3395,- Denne skjermen anser jeg som et godt kjøp for tiden Samsung 930 BF på Komplett.no til 2795,- 5637667[/snapback] Men dette ser på spek'en ut som en TN-panel skjerm, og det skal jeg IKKE ha (hadde en på test, og lysstyrken oppe/nede er for forskjellig). Synd de ikke skriver i infoen hva slags paneler de forskjellige skjermene har. Finnes denne infoen lett tilgjengelig noe sted (har måttet returenere en skjerm fordi den var så forskjellig i lysstyrke oppe/nede, vil ikke måtte gjør det igjen) Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 De nyeste VA og IPS-panelene er visstnok veldig bra, men du finner nok ikke de i skjermer under 5000, tror jeg. 5639593[/snapback] Ser Eizo har mange fine, raske, og billige 19" med stor kontrast og 178 graders synsvinkel, MEN de har INGEN info på web'en sin hvilke skjermer som har TN og hvilke som har VA paneler. Og da blir det tombola (for som sagt TN har variasjon i farge/lysstyrke oppe/nede som jeg ikke vil ha). Er det noen annen måte å se dette på? Prisen (det varierer 100% mellom skjermer som har samme spek ser jeg, kan det være mellom TN og VA?)? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Er det noen annen måte å se dette på? Prisen (det varierer 100% mellom skjermer som har samme spek ser jeg, kan det være mellom TN og VA?)? 5640754[/snapback] Billig og raskt er alltid 6-bit TN. Men om du har råd, kan kanskje NECs nye 20" widescreen være et alternativ? Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Er det noen annen måte å se dette på? Prisen (det varierer 100% mellom skjermer som har samme spek ser jeg, kan det være mellom TN og VA?)? 5640754[/snapback] Billig og raskt er alltid 6-bit TN. Men om du har råd, kan kanskje NECs nye 20" widescreen være et alternativ? 5641439[/snapback] Men hvordan se hva det er? Eizo har f.eks. 19" skjermer med 1:1000 kontrast, lav refresh og 178 grader som koster både 3000 og 6000. Er den første TN og den andre VA da, eller er begge TN? Finnes det noen oversikt over slik noe sted? Jeg er forresten bare ute etter 17" (eller 19" hvis de er billigere nå), men MÅ ha rask refresh OG jevne farger/lysstyrke (altså IKKE TN-paneler). Endret 21. februar 2006 av Lars-Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå