Ca3 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Hei! driver å bygger en pc med en kompis, forrige HK var defekt, så han fikk et nytt et av komplett. men problemet nå er at vi ikke får skjermbildet, pc'en starter opp som vanlig, men ingenting blir vist på skjermen Er det noen kloke hoder som kan hjelpe oss? begynner å bli litt lei nå EDIT: Hovedkortet er: Saphire Endret 20. februar 2006 av Ca3 Lenke til kommentar
HAG Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Er skjermkortet OK? - prøvd i annen maskin? Hovedkortet er ikke satt til SLI? endel hovedkort har ett SLI kort som satt ene veien er for ett skjermkort og den andre for SLI - er kortet satt opp for SLI og kun finner ett skjermkort kan det være problemet. Dere bruker sikkert 24 pin PSU og ekstra powerkabel om skjermkortet trenger det (6800 og større). For ett år siden tok skjermkortet mitt kvelden etter få timer, ei gammel maskin med PCI skjermkort redda meg - bildet kom tilbake support hos leverandøren ville ha hovedkort og CPU ++ inn - slapp unna med og bruke et PCI kort fra 98 mens eg venta på nytt skjermkort. Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Har ikke prøvd det i en annen maskin nei, og det med SLI, kan du forklare det litt bedre? vi skal ikke aktivere SLI Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Nå puttet jeg inn den "SLI-brikken", men det er fortsatt ikke noe bilde, har også prøvd to skjermer så skjermen er det ikke no galt med! Noen som kan komme med innspill? Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 ikek annet inspill enn at jeg har det samme problemet med et ASrock sli hovedkort. Tviler sterkt på at det er skermkortet hvis ikke det har blitt ødelagt men jeg forsiktig satte det fast i pciExpress slotten. Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Vi prøvde med et annet skjermkort, ikke får tastaturet strøm heller, vi konkluderte med at HK var defekt, så det blir en telefon til komplett! Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 SLI problemer trenger du ikke å bry deg om siden hovedkortet ikke støtter SLI. I stedet støtter det Crossfire, som er nesten det samme fra ATI. Man kan ha to skjermkort, og kjøre de i par. Når du sier at PCen starter som normalt, hva betyr det? At viftene sviver? Kan du høre at harddisken starter? Hvis Harddisken starter er det sannsynligvis skjermkortet (mulig det er HK og) Hvis harddisken ikke starter er det mer sannsynlig at feilen er i HK, men det kan like godt være CPU eller RAM. Hvis ikke skjermkortvifta starter er jo feilen ganske åpenbar, prøv å få det til å funke, før du bytter det Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Viftene sviver, skjermkortvifta er i gang, harddisken er i gang Lenke til kommentar
besatt Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) jeg kjøpte nye deler til pcn for litt sida, kobla alt rett, men fikk ikke skjermbilde. det viste seg at det var skjermkortet som var defekt, hadde et 7800gt. men alt annet i maskina starta! alle vifter, samt vifta på skjermkortet, virker som du har AKKURAT samme problem -_- Endret 23. februar 2006 av besatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå