anette_andresen Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hei! Ved kjøp av bærbar pc til ca 10 000kr, hva slags forsikring burde en ha på denne? Kommer mest sannsynlig til å kjøpe denne cshop.no eller amentio.no Jeg har planer om å kjøpe en HP pc, og lurer også på om Care pack som de tilbyr er verdt det. Disse kommer jo i forskjellige prisklasser og dekker forskjellige ting. Noen som kan komme med en anbefaling om hva en burde gå for? Har også tittet på en forsikring ved if der en må ut med 500kr i egenandel. Har også sjekket med studentforeningen Sio, men ikke noe tilbud der så vidt jeg forsto... Tips? vær så snill! Takker dyp for alle råd! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Skal du ha med maskinen rundt om kring alle steder ? sjekket om den går på en evt. reiseforsikring? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Kommer litt an på hvor mye du skal drasse med den, er du helt avhengig av den hele tiden og reiser mye med den, bør du absolutt ha forsikring på den. Ellers kan du klare deg uten, det går som oftest bra. Men når det ikke gjør det, som også skjer, så er det greit med forsikring. Lenke til kommentar
anette_andresen Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg kommer for det meste til å bruke den hjemme og på skolen. Den reiseforsikringen jeg har dekker ikke tap som kjer hjemme eller på skolen, slik at den vil da ikke dekke eventuelle tap som kan skje, da dette mest sannsynlig skjer på skolen... Men ellers kommer jeg nok til å drasse litt rundt med den, og ha den med noen andre steder, men ikke så mye til reiser og slikt... Men tenker og på ulykkesforsikring...Litt klomsete som jeg er tanker jeg på dersom noen skulle tråkke på den, eller søle brus over den eller lignende ting skulle skje... Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Litt off-topic, men før du vurderer cshop så kan det være lurt å ta en titt på denne tråden, og se hvilket tvilsomt forhold de har til norsk forbrukerkjøpslovgivning Særlig ettersom du er på jakt etter forsikring, og altså ikke slår meg som en person som liker å ta unødvendige sjanser Lenke til kommentar
anette_andresen Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Angrerett Angrerettloven gir forbruker en ubetinget rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å melde fra til selger innen 14 dager etter at forbrukeren mottok hele varen og opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte, herunder angrerettskjema. Angreretten utløper senest tre måneder etter at varen er mottatt eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Fristen anses overholdt dersom melding er avsendt innen fristens utløp og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. I meldingen skal forbrukeren opplyse hvilken måte varen vil bli returnert på. Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Forbruker skal tilbakeføre varen innen rimelig tid. Dette gjelder selv om forbrukeren ikke har fått det han eller hun har krav på å få tilbakelevert fra selgeren. Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selger mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet. Dersom du har postgirokonto eller bankkonto bes kontonummer opplyst. Eventuelle kostnader ved retur av varen bæres av forbrukeren, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Varer som er sendt gjennom posten eller selvstendig fraktfører skal sendes tilbake på samme måte eller leveres selger i originalemballasjen med betalt returfrakt. Forbruker plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres selger, men kan isteden betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren. Det er imidlertid en forutsetning at kjøper gir melding til selger, innen 14 dager, om at angreretten benyttes. Takk for dette! Jeg har allerede kjøpt den på Amentio.no, og de har denne angreretten. Så håper det går bra dersom jeg skulle angre meg. Ellers så er jeg ikke av de mest risikovillige når det kommer til min nye pc Jeg hadde en før som klikka, men fikk ikke dekket reprasjonskostnadene som hadde kommet på 3000kr...Det var litt irriterenes, så nå vil jeg ta mine forhåndsregler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå