Gå til innhold

MSI K8N SLI-FI problemer..


SiRious

Anbefalte innlegg

Nei, jeg synes det er helt ypperlig at du har god guff i PC`en din fordi nå vet jeg først og fremst hvor mye poeng jeg ihvertfall bør ha i 3Dmark05. Ettersom jeg sitter med et GTX kort burde jeg kanskje fått enda litt til...who knows.

I tillegg finnes det fremdeles et lite håp om at dette ordner seg uten at jeg må demontere PC`en og sende (eventuelt) hovedkortet tilbake til komplett. Sånt er så kjedelig.

Når det gjelder lyden så har jeg ingen problemer så vidt jeg vet om. Jeg har ikke prøvd headset ennå fordi jeg ikke har små nok plugger til kontakten på kabinettet.

 

Svar på siste spørsmål.

SLI-switchen er garantert riktig vei. I ikke oppned altså. Sjermkortet står også i den nederste PCI-E sloten

5648432[/snapback]

 

Nederste? Min står i den som er NÆRMEST prosessoren?

 

For øvrig: under POST, står det hvilken hastighet PCI-E-bussen har? Hos meg står det 16x, men det kan visstnok ende opp på 8x hvis sli-switchen sitter dårlig i, eventuelt på 1x. DET kunne jo forklart hvorfor grafikken går sløvt...

 

Se f.eks http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=79...64886#msg564886

 

Edit :

Hvis du putter kortet i feil slot vil du få PCI-E x1-hastighet:

 

(fra http://www.msi.com.tw/program/products/mai...il.php?UID=681)

Normal mode

Primary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 16

Secondary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 1

 

SLI mode

Primary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 8

Secondary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 8

 

 

 

- Trond

Endret av Bols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shit shit shit! Så det er den som er nærmeste cpu`en? Altså den øverste av slotene?? Ok da er vi på rett spor. Han som var med meg og monterte PC`en (dataekspert) var skråsikker på at det er den nedereste ifølge brukermanualen. Imidlertid prøvde jeg den i den øverste sloten for noen dager siden. Problemet var at sjermkortet ikke går skikkelig i pga a at hovedkortet egentlig er trykt for langt inn i kabinettet så jeg fikk uansett ikke testet det. Dette har med at skruene som fulgte med er for korte. Jeg må nok se om jeg finner noen alternative skruer. Jeg er dermed først nødt til å skru av hovedkortet og finne en løsning. Det kommer nok til å ta litt tid så det blir ikke idag. Får kanskje anleding på fredag.

 

Skal gi en lyd når jeg er oppe og går igjen....

 

jeg er forresten meeeeeeget flau for øyeblikket...

Endret av Kapteinen
Lenke til kommentar

HAHAHAHAHAHAAAAH......Jammen var det feilplasseringen av skjermkortet som var feilen. Jeg fant en provisorisk løsning med festeanordingen til skjermkortet. Jeg har 0 tålmodighet så ting skjedde kjapt her hjemme. Jeg vet ikke hva jeg skal si, for dette var sykt pinlig. Jeg fikk nå 8050 poeng i 3Dmarks05 (1024x768 oppløsning vel og merke). Eneste jeg er spent på nå er hva jeg får med to RAM-brikker i dual channel. Det får jeg vite imorgen. Tenkte å overklokke CPU også og se hva som skjer...

 

Ellers må jeg si til deg Trond siden du kom med løsningen, jeg bøyer meg i støvet...i tillegg er jeg glad ingen vet hvem jeg er :D

 

Nå håper jeg bare at du SiRious har gjort samme tabben slik at det ordner seg for deg også...u let me know...

Endret av Kapteinen
Lenke til kommentar

Ellers må jeg si til deg Trond siden du kom med løsningen, jeg bøyer meg i støvet...i tillegg er jeg glad ingen vet hvem jeg er :D

¨

Men vi klarer nok å finne ut hvor du bor. Bare å kikke etter et hus hvor postkassen er montert opp-ned, og man må krype inn i gjennom kjellerlemmen i 16-dels hastighet istedet for å bruke inngangsdøra...:-)

 

- Trond

Lenke til kommentar

Hehehehehe....ja det forklarer nok hvorfor posten alltid ligger på bakken...

...jeg tør ikke se meg i speilet lenger...er redd for at det står IDIOT i pannen min...

 

jeg har ingenting å utsette på kortet nå iallfall...

 

jaja, stikker nå. jeg trenger en drink etter alt dette styret :cool:

Endret av Kapteinen
Lenke til kommentar
Hehehehehe....ja det forklarer nok hvorfor posten alltid ligger på bakken...

...jeg tør ikke se meg i speilet lenger...er redd for at det står IDIOT i pannen min...

 

jeg har ingenting å utsette på kortet nå iallfall...

 

jaja, stikker nå. jeg trenger en drink etter alt dette styret :cool:

5650495[/snapback]

 

 

hehe.. er vel ikke alene der. men jeg fikk faktisk instruksjoner ifra min kjære nabo, som er IKT lærling at kortet skulle stå i nederste port.. hehe.. men jeg var litt i tvil, så jeg prøvde det vel egnlti aldri ut, i tilfelle det ville skade kortet..

 

men kan vel bare krype under senga nå, i håp om at ingen finner meg! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...