Shiktu Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Den dagen du er for gammel til å ha barn, er den dagen mor og far kommer med rullator på barnets første skoledag. Jeg husker en elev i klassen min hadde slike foreldre, og all elevene spurte denne eleven hvorfor han hadde med besteforeledrene sine isteden for foreldrene sine. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg er 17 jeg nå, og jeg er eldst. Min mor er 52, min far er 60. Ja, jeg har hatt klassekamerater som har hatt besteforeldre på alder med mine foreldre. So what? Noen velger å vente til de faktisk har økonomien og muligheten til å få barn. Mine foreldre var etablert med hus, svært lite lån og begge hadde jobber som gav dem friheten de trengte for å få barn. Så jeg vet faktisk at jeg var ønsket og planlagt, og ikke resultatet av at noen glemte gummi eller pillen. Nå sier ikke jeg at alle som får barn i ung alder har glemt gummi eller pillen, poenget er at jeg er glad mine foreldre er såpass gamle. Greit, de har noen gammeldagse holdninger, men de er også mer livserfarne enn de hadde vært om de fikk meg da de var 20 (noe som hadde vært en umulighet, da de ikke kjente hverandre da, men detaljer). Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Mamma er gravid nå - 45 år gammel. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg dømmer ikke folk som får barn som godt voksne. Personlig øsnker jeg å kunne få oppleve barnebarn, og kanskje til og med oldebarn, og da helst ikke fra gamlehjemmet. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Faren min er no 63 og mora mi 36 (i know ), og mi personlege erfaring er at faren min som var 46 (viss eg har rekna rett, eg er 17 no) då eg vart født og mora mi 18-19, og faren min har vore ein hundre gonger betre forelder enn morra mi!!! så eg synes det berre er bra å få ungar i sein alder (eg seier ikkje at alle unge foreldre er sånn assa) Lenke til kommentar
Touch of Red Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Synes man er for gammel etter 30 år... Kjenner en fyr på 13, mora er 50 og faren 60 elns. Men han har en del voksne søsken Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Som alt annet kommer det an på personen (tatt i betraktning visse fysiske begrensninger), dess eldre jeg blir så vet jeg med meg selv at jeg har mer visdom som kan formidles. Endret 19. januar 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Som alt annet kommer det an på personen (tatt i betraktning visse fysiske begrensninger), dess eldre jeg blir så vet jeg med meg selv at jeg har mer visdom som kan formidles. Enig! Det må også nevnes at det fins mange "eldre" foreldre som er mye sunnere og friskere enn foreldre i 20-åra. Lenke til kommentar
penna Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Når man er gammel o får barn får en jo tilbud om å sjekke om fosteret er ok, hvis det er noe med det kan en jo bare ta abort og prøve på nytt. Sjokkerende holdning - mildt sagt. <{POST_SNAPBACK}> Hva er det som er feil med den holdningen? Personlig har jeg ingen lyst til og bruke resten av livet mitt på og ta vare på en sterkt handikapet unge døgnet rundt. Om neste forsøk fungerer så vil den ungen være like glad eller gladere for livet sitt. Det idielle er om en kunne valgt beste kombinasjon av egg og sædselle kombinasjon. Personlig har jeg ingenting imot abort, tvert imot er jeg tilhenger av at en kvinne selv skal kunne bestemme over kroppen sin. Derimot er jeg sterkt imot en bruk- og kast holdning som dette, for det er akkurat det dette blir. Det er kjempeflott at vitenskapen nå kan oppdage ting som dette, men det bli feil å bruke det som en slags "shoppeholdning" på et liv. Men siden det ikke var dette diskusjonen egentlig gikk ut på her så har jeg tenkt å svare på det opprinnelige spørsmålet også. Jeg vil si at en kvinne på 35 ikke er for gammel enda, men når det nærmer seg 45 burde det begynne å vurderes om det er lurt å bli gravid eller ikke. Både med tanke på barnet og eventuelle handikapper, samt at risikoen for det å føde etter dette også blir større. Jeg synes også at foreldre kanskje fremdeles burde være under 70 år den dagen ungen er gammel nok til å flytte ut hjemmefra, rett og slett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå