ostov Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Faren min er vel over 65år og moren min er rundt 60. (dårlig med aldre) Selv er jeg 18. Synes det er veldig greit med gamle foreldre Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Når man er gammel o får barn får en jo tilbud om å sjekke om fosteret er ok, hvis det er noe med det kan en jo bare ta abort og prøve på nytt. Sikkert noen som mener det ikke er bare og ta abort, men det mener nå jeg. Jeg har heller ingen planer om å få barn føre jeg har fylt 30, syntes det er for tidlig før det. Skal bli sikkelig etablert føre jeg tenker på unger. Å få unge som 18 år er like ille som å få det når en er 50. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Synes ikke det er så kos hvis foreldrene er 60-70 år, for da vokser man opp med bare gammel familie, onkler og tanter er gamle de og. I tillegg har man ikke besteforeldre, og muligens ikke morfar/farmor og sånt, sier ikke at dette alltid er tilfellet, men som oftest vil alderen være slik at du er i denne situasjonen. Synes 30-årene er en flott tid å få barn på. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg syntes det er for gammelt når kvinner får barn når de er i 40 årene. Det er selfølgelig bare bra vist noen blir gravide i den alderen å velger å beholde barnet. Men kvinner som bevist velger å vente til de er 40 skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) hei! jeg og noen venner diskuterer når man er for gammel til å få barn? Etter rundt 35 - spesielt for moren - er en markant biologisk grense selv om det går an å få barn senere. Faren for sykdom/skavanker på fosteret øker drastisk etter den alderen. Eksempelvis er det 10 ganger så stor sjanse for å få barn med Downs syndrom. Det kan godt være en fordel med eldre foreldre ut ifra andre kriterier, men det med besteforeldre er også en verdifull ting og hvordan blir det når man blir foreldre i en alder da man skulle vært besteforeldre og besteforeldrene kanskje er døde ? Det er også en stor fordel for en kvinne å få barn tidlig (idealalderen sies å være rundt 22): Lettere fødsel og mindre sjanse for brystkreft bl.a. Endret 14. juli 2007 av geirm Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Når man er gammel o får barn får en jo tilbud om å sjekke om fosteret er ok, hvis det er noe med det kan en jo bare ta abort og prøve på nytt. Sjokkerende holdning - mildt sagt. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Kunne ikke vært mer enig. Det er tydelig at du ikke har peiling på hva du snakker om... Selv fikk vi barn da jeg var 22 og samboeren min 21. Syntes det er en passe alder så lenge man er klar for det. Begge var ferdig med utdannelse og hadde egen leilighet. Dessuten tror jeg barn har godt av å ha relativt unge foreldre. Endret 14. juli 2007 av King-Nothing Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) For barnets skyld: 38-40 år. Hvor kult er det å ha en far som er like gammel som besteforeldrene til noen av kompisene liksom? Endret 5. august 2007 av Andreasfe Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 faren min var 54 da jeg ble født, 10 år etter på strøyk han med, nå er 64 en ganske lav alder i norge, men fremdeles er man over 50 bør man kanskje tenke litt, man bør leve lenge nok(sett vekk fra ulykker, og sykdommer som ikke skulle komme så tidlig) til at ungen blir 18 og flytter ut. så er man 50 bør man være frisk der og da så du i hverfall i teorien skal leve 18 år til. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 syns du er for gammel å få barn vis. når barnet er 15 så er du så pass gammel at du ikke kan være med på forskjellige ting samme men barna, har en venn som begge forelda er død. hun er 24 nå, broren er 17. så dem må klare seg så å si selv, da synes jeg det blir feil... synes du bør være (ung) nok til å være der i oppveksten Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 For barnets skyld: 38-40 år. Hvor kult er det å ha en far som er like gammel som besteforeldrene til noen av kompisene liksom? 9212964[/snapback] Ganske enig, vet om noen som har det slik og det virker ganske spesielt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg vil nok ikke ha barn etter at jeg har blitt 30-35. Mine foreldre er begge født på 60-tallet og jeg blir 21 i år. Det synes jeg er perfekt. Nå har jeg to mindre søsken som vil ha litt eldre foreldre når de er like gamle som meg. Synd for dem. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Begge foreldrene mine er født midt på 50-tallet, jeg fyller 21. Jeg syntes det var ganske kjipt før, men i de siste årene har jeg brydd meg mindre og mindre om det. Særlig siden jeg er attpåklatt, og firmaet til pappa har gått temmelig bra de siste 10 årene. Drysser ofte litt på minstemann da Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Når man er gammel o får barn får en jo tilbud om å sjekke om fosteret er ok, hvis det er noe med det kan en jo bare ta abort og prøve på nytt. Sjokkerende holdning - mildt sagt. 9070666[/snapback] Hva er det som er feil med den holdningen? Personlig har jeg ingen lyst til og bruke resten av livet mitt på og ta vare på en sterkt handikapet unge døgnet rundt. Om neste forsøk fungerer så vil den ungen være like glad eller gladere for livet sitt. Det idielle er om en kunne valgt beste kombinasjon av egg og sædselle kombinasjon. Lenke til kommentar
Roaribua Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Morra mi er 70 scary but true Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Morra mi er 70 scary but true 9358989[/snapback] Det sier vel egentlig ingenting, så lenge vi ikke vet din alder. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Morra mi er 70 scary but true 9358989[/snapback] For det vi vet kan du være 45 og da er det helt normalt. Du må nesten si noe om din egen alder. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Om det er snakk om folk som relativt nylig har møtt hverandre og vil ha barn, skal de få lov til å prøve på det. Jeg er seksten og halvbroren min er 7 måneder ^^ Lenke til kommentar
Maren-mor Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg for min del synes man skal være ferdig med å få barn når man er mellom 30-35 år Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg skal ikke ha barn før jeg er minst 50. En plante får vel ikke frø før den blomstrer, gjør den vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå