LowBalls Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) hei! jeg og noen venner diskuterer når man er for gammel til å få barn? er det i 50-åra? eller tidligere/senere? gjerne gi en link til hvor denne faktaen står Endret 20. februar 2006 av alex91 Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Ihvertall en gang etter passerte 62 år. Link her! Endret 20. februar 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
gorber Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg syns rundt midten av 30-åra blir på grensa til for gammelt. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 For kvinner er det vel normalt sett rundt 50 år, kanskje noen år før. Er ikke helt sikker på dette. Menn kan vel lage avkom hele livet. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det er vel relativt sjelden at kvinner får barn etter 45 år. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Vel, trådstarter, lurer du på når det er naturlig for sent for kvinner å få barn, eller når kvinner er for gamle til at de burde få barn? Sånn naturlig ville jeg sagt rundt 45-55 år, men det er jo mulig å få barn etter det, men da må du være heldig. Synes ikke man burde føde når man er over 50 år, da er du 70 når unga flytter ut, og det er litt meget. Dessuten blir barneårene sterkt preget av mors alderdom, det er litt kjipt. EDIT: La på et lite, men veldig betydningsfullt ord Endret 20. februar 2006 av Hippie-Erlend Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Synes man burde føde når man er over 50 år, da er du 70 når unga flytter ut, og det er litt meget. Dessuten blir barneårene sterkt preget av mors alderdom, det er litt kjipt. 5636742[/snapback] Selvmotsigende? Lenke til kommentar
Erren Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Synes man burde føde når man er over 50 år, da er du 70 når unga flytter ut, og det er litt meget. Dessuten blir barneårene sterkt preget av mors alderdom, det er litt kjipt. 5636742[/snapback] Selvmotsigende? 5636752[/snapback] Omfg, glemte ett ord Sånn, fiksa.. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) så konklusjonen er at det ikke riktig å få barn etter 50år og at det er mulig å få barn helt opp til 65års alderen? vis man vil Endret 20. februar 2006 av alex91 Lenke til kommentar
JUL Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 jeg tror den eldste som har fått barn og barn og mor har overlevd var en dame på 67 år Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Om du mener for gammel i medisinsk forstand: Menn blir aldri for gamle til å få barn. Det finnes rapporter om at sæd-kvaliteten (primært motiliteten, det vil si "svømmedyktigheten") synker med alderen, det vil si at sjansen til å lykkes blir mindre. Samt at sædproduksjonen blir mindre, så man kan ikke prøve like ofte om man ikke lykkes på første forsøk. Hos kvinner er derimot alder viktig. En vakker dag kommer kvinner i overgangsalderen, hvor kroppen slutter å produsere østrogen og eggløsningen til slutt opphører, og etter dette kan de ikke lenger få barn. Overgangsalderen begynner vanligvis når kvinnen er et sted mellom mellom 45 og 55 år, men kan begynne så tidlig som i 35-års alderen. Varigheten kan dog være alt fra noen måneder til flere år. I tillegg til at de rett og slett ikke kan får barn etter en viss alder, øker sjansen for at fosteret skal få kromosomrelaterte skavanker som for eksempel Down's Syndrom drastisk med økt alder. Hos kvinner rundt 20 år er den statistiske hyppigheten under 1 av 1000, når kvinnen blir 30 er den 1 av 500. Men når hun blir 40 er den nede i 1 av 100, altså ti ganger så stort risk som når hun var 20. Og de neste ti årene tidobles den igjen, slik at 1 av 10 50-årige kvinner statistisk vil få et barn med Down's syndrom (forutsatt at de ikke har vært gjennom overgangsalderen og dermed ikke kan få barn.) Nå er det ingen skam å få barn med Down's Syndrom, om det først skjer, men det er en tung byrde for foreldrene såvel som barnet, og derfor skal man tenke seg om før man setter igang i høy alder. Geir Endret 20. februar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 jeg kjenner en fyr som er 18 som har en far som er 78 og en mor som er et par år yngre. jeg behøver ikke engang fortelle at den familien er en gjeng med freaks Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg syns rundt midten av 30-åra blir på grensa til for gammelt. 5636580[/snapback] det er en grunn til at det blir vannskeligere for kvinner å få barn når de passerer 30... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Selv synes jeg at det begynner å bli vel sent når man har passert 40 år... Lenke til kommentar
lperik Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Mye bedre med unge enn gamle foreldre imo, skal jeg være med på å sette en Jonny Bravo jr til verden skal det skje før fylte 30år. Endret 20. februar 2006 av lperik Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Etter 36 år er det for sent, og da er den beste ideen å gå ut i skogen og stille forsvinne ut av samfunnet! ^^ Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Selv synes jeg at det begynner å bli vel sent når man har passert 40 år... 5639143[/snapback] Enig! Mamma er 45 år. Hvis jeg hadde fått en søster eller bror nå, så hadde jeg meldt meg ut av familien! Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 det kan jo være en fordel å ha foreldre som ikke er så unge også. de er sannsynligvis godt etablerte. har god og stabil økonomi, og har fått roet seg litt ned. modern var 36 og fattern 43 da jeg ble født, og synes det er helt greit Lenke til kommentar
Jan Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 det kan jo være en fordel å ha foreldre som ikke er så unge også. de er sannsynligvis godt etablerte. har god og stabil økonomi, og har fått roet seg litt ned. modern var 36 og fattern 43 da jeg ble født, og synes det er helt greit 5639635[/snapback] Samme greia her..Funker fint. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 det kan jo være en fordel å ha foreldre som ikke er så unge også. de er sannsynligvis godt etablerte. har god og stabil økonomi, og har fått roet seg litt ned. modern var 36 og fattern 43 da jeg ble født, og synes det er helt greit 5639635[/snapback] Samme greia her..Funker fint. 5639649[/snapback] Samma her også... I dag er jeg 17 og mamma og pappa fyller 60år i år.... Syns ikke de er for gamle jeg, har heller ikke hatt noen problemer med det. Heller litt eldre enn for unge foreldre spørr du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå